Sahabat Que 'Silent Readers'

ILMU: berKAWAN vs berSAHABAT

7/29/2012 10:15:00 am

Pada Abe, berkawan dan bersahabat, lain prinsipnya.. Berkawan, bergelak bersama.. Bila bermasalah, kawan blah dulu.. Bersahabat, sewaktu gelak mahupun menangis.. mereka tetap disisi..

"Persahabatan bukan tentang siapa yang datang lebih dulu dan bukan siapa yang lebih lama kamu kenal tapi mereka yang datang dan tak pernah pergi....!!!

"SAHABAT.. bukan berjalan seperti GUNTING yang lurus,yang selalu memisahkan yang bersatu. Tapi SAHABAT itu berjalan seperti JARUM... mesti pun menusuk dan menyakitkan, tapi ia meyatukan yang terpisah.Terkadang kita keras dan kasar berbicara tapi hati tiada niat untuk melukai. SAHABAT bukan untuk jadi teman masa senang serta bukan sekadar teman untuk melepaskan duka... tapi teman saling mengingati, peduli dan tanpa ada rasa iri hati, selalu berkongsi suka dan duka kehidupan serta belajar saling mengerti dan memaafkan..

* Abe sayang sahabat Abe semua *Perkongsian Abe ini hanyalah semata2 untuk diambil ikhtibar pada kita semua, & untuk korang komen Blog Abe ni, caranya, korang kena kena KLIK tajuk entri ni, barulah akan muncul Slot Komen... Pastu korang tinggalkan Komen ye... Tq. Pada yang masih belum lagi jadi Sahabat Abe, silalah jadi Sahabat Abe di www.queachmad.com....

You Might Also Like

5 comments

  1. btl tu... buat masa ni sy blm jumpa lg individu yg bernama sahabat... yg kawan tu ramailah...

    ReplyDelete
  2. sahabat sy adalah wktu sy kecik2/knk2..bila sy nangis..die pun nangis gak..padahal bende kecik je...=)...tp skrg bila da besar sahabat tu susah nk cari...

    ReplyDelete
  3. sy suke ayat neh

    ‎"SAHABAT.. bukan berjalan seperti GUNTING yang lurus,yang selalu memisahkan yang bersatu. Tapi SAHABAT itu berjalan seperti JARUM... mesti pun menusuk dan menyakitkan, tapi ia meyatukan yang terpisah"

    mohon share ayat tuh yer :)

    ReplyDelete
  4. tapi teman saling mengingati, peduli dan tanpa ada rasa iri hati, selalu berkongsi suka dan duka kehidupan serta belajar saling mengerti dan memaafkan..
    (sangat kenelah ayat ni)

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad