Sahabat Que 'Silent Readers'

Awan Mengikuti Orang Yang Bertaubat..

7/26/2012 12:13:00 pm

Diriwayatkan bahawa seorang tukang jagal terpesona kepada jirannya. Suatu saat gadis itu mendapatkan tugas menyelesaikan urusan keluarganya di tempat lain. Si tukang jagal lalu mengikutinya dari belakang sampai akhirnya berjaya menjumpai jirannya itu. Si tukang jagal lalu memanggil gadis itu dan mengajaknya menikmati ORAL seks. Tetapi gadis itu menjawab, "Jangan lakukan. Meskipun sangat mencintaimu, aku sangat takut kepada Allah."

Mendengar jawapan itu, si tukang jagal merasa bersalah. Kerana menyesal dan sedar hatinya gementar dan hatinya semakin berdebar, dia lalu berkata," Kau takut kepada Allah sedangkan aku tidak."

Dia pulang sambil bertaubat. Di jalan ia diserang haus dan nyaris mati. Ia kemudian bertemu seorang soleh. Mereka berjalan bersama. Mereka melihat gumpalan awan berjalan menaungi mereka berdua sampai mereka masuk ke sebuah desa. Mereka berdua yakin bahawa awan itu untuk orang yang soleh. Kemudian mereka berpisah di desa tersebut. Awan itu ternyata condong dan terus menaungi si tukang jagal itu sampai dia tiba di rumahnya. Orang soleh tadi hairan melihat kenyataan ini. Dia lalu mengikuti tukang jagal tadi lantas bertanya kepadanya dan dijawabnya juga di tempat itu. Maka laki-laki soleh itu berkata, "Janganlah hairan terhadap apa yang kau lihat, kerana orang yang bertaubat kepada Allah itu berada di suatu tempat yang tak seorang pun berada di situ."

*Perkongsian Abe ini hanyalah semata2 untuk diambil ikhtibar pada kita semua, & untuk korang komen Blog Abe ni, caranya, korang kena kena KLIK tajuk entri ni, barulah akan muncul Slot Komen... Pastu korang tinggalkan Komen ye... Tq. Pada yang masih belum lagi jadi Sahabat Abe, silalah jadi Sahabat Abe di www.queachmad.com....

You Might Also Like

9 comments

  1. besarnya rahmat untuk orang bertaubat. terima kasih atas perkongsian saudara Que :)

    ReplyDelete
  2. nice entri.. doakan terbaik buat semua.

    ReplyDelete
  3. byk2 berdoa supaya di ampunkan dosa dan salah...
    Tak ada sesiapa pun boleh mempertikaikan taubat seseorang hanya Allah yg berhak...

    Salam Ramadhan... :D

    ReplyDelete
  4. baguslah N3 ni untuk ingatan kita semua !

    ReplyDelete
  5. entri yang bagus untuk dikongsi bersama!=)

    ReplyDelete
  6. nice sharing.... I like it!

    http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/07/sentap-ramadhan-aurat.html

    ReplyDelete
  7. terbaikk .. insaf aku baca

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Search Blog QueAchmad