Sahabat... YANG DILARANG ITU JUGA DIBUATNYA... | DI LARANG MEMBACA ENTRI ni... SALAM PERSAHABATAN

Sahabat... YANG DILARANG ITU JUGA DIBUATNYA... | DI LARANG MEMBACA ENTRI ni... SALAM PERSAHABATAN | AMARAN !!! membaca artikel ini. Kenapa tajuknya 'dilarang membaca'? Sebab Abe memang tak nak korang baca artikel ni. Abe beri amaran, please jangan baca entri ini.


Korang FAHAM? Abe yakin korang faham dengan arahan ini. So, jangan baca entri ini...Eh, apasal korang baca lagi. Kan Abe dah cakap, JANGAN BACA. Wahai pembaca, hentikanlah pembacaan korang. Abe yakin korang ni pembaca yang bijak. Dengar la arahan Abe ni. Senang je pun. Abe bukan suruh buat benda haram pun. Abe cuma nak korang berhenti membaca artikel ini. Itu je...
kalau nak tahu kesudahan ENTRI ni (kenapa & mengapa), Klik je TAJUK ENTRI ni ye
Read More

Serum Kurus Izeara Xtravaganza | Viral Di Media Sosial

Serum Kurus Izeara Xtravaganza | Viral Di Media SosialKecoh dalam bulan lepas kot pasal Serum Kurus Izeara Xtravaganza yang dikatakan tak panas. Pada sesiapa yang bukak Facebook, pasti kat wall korang ada je org bercakap dan komen pasal ni.


Kaji punya kaji pasal video viral adik comel molek Si Bella tu, rupanya Abe dapat la tau yang Si Bella tu duk komplen pasal Izeara Xtravaganza yang tak panas setelah dia pakai. Produk Kurus tu tak panas, itu kata Bella lah... Dia siap buat laporan polis tau, pastu duk bebel siap menghina produk melayu. Nah Abe tempek kat sini utk korang tgk video viral Si Bella tu... Kiranya untuk refresh balik la, hahahahaha


Pada Abe, Bella tu baru pakai sekali je tau... Tu dia yg cakap... Dik sayang ooiii, kalau nk kurus, kena disiplin, tahap kesabaran kena tinggi... Tapi at da same time, respek la pulak Abe kat Si Bella ni. Meh Abe nak gitau, lepas kecoh video viral tu, teruk tau Bella kena kecam... Netizen apa lagi, kaw-kaw kutuk... Tau kurang jugak ada yang bagi nasihat pada adik Si Cantik Manis ni... 

Masa kecoh isu tu, Ayahanda Rani kulup pulak tampil kat media sosial untuk bagi komen kat Si Bella ni, bertambahlah kecoh tahap gaban kes ni.... Panas, panas, panas.... Ayahanda Rani Kulup mahu Bella menarik balik laporan polisnya dan meminta maaf kepada secara terbuka kepada semua pengusaha produk melayu.  


Dan yang paling Abe respek, Si Bella tampil MOHON MAAF.... #RESPEK


Nah, ni video Abe tempek kat sini... Korang tengok lah sendiri... Keberanian Bella ni Abe puji... #respek. Walaupun teruk dia kena maki, dia sangat berani tampil mohon maaf.


Tindakan Bella ni bagus, sebab akhirnya dia mengaku kesalahan dia dan sanggup meminta maaf. Jadi pengajarannya, jangan cepat melatah kalau tak puas hati dengan sesuatu produk. Cantik aturannya, kalau buat salah, minta maaf lah... Kesedaran tu datang dengan sendirinya, alhmadulillah, Bella dah sedar yang dia duk kutuk, maki-maki tu perbuatan yang tak elok sebenarnya...

Kipidap, tq jugak pada netizen-netizen dan Ayahanda Rani Kulup sebab dapat bantu kes ni untuk selesai cepat... Pada masa yang sama jugak, owner Serum Kurus Izeara Xtravanza jugak tampil untuk memberi penjelasan pada Bella...  Owner Izeara Xtravaganza ni tak melatah macam Bella.. Tenang je menjawab isu ni... Bab ni pun Abe #respek jugak...


Bila dah kecoh bagai ni, apa lagi... Abe pun gugel la... Ye la, peyot Abe pun seksi jugak, ala-ala Bella... Hahahahahaha... Teringin pulak Abe nak cuba produk Serum Kurus Izeara Xtravaganza ni.. Serba sedikit Abe dapat info drpd gugel pasal produk ni... Menarik rupanya info yang Abe dapat... Nah, Abe kongsikan dengan korang... Nana (Siti Nordiana) pun pakai jugak tau, WOW !!!


Bila tengok dekat Instagram Izeara Xtravaganza, ramai pengguna yang berpuas hati. Produk ni siap ada mention bahawa pelanggan akan merasai seperti rawatan perlangsingan bernilai ribuan ringgit selepas menggunakan serum kurus Izeara Xtravaganza ni. Tengok la semua testimoni-testimoni ni..


Antara kelebihan-kelebihan serum kurus Izeara Xtravaganza ni.. Antaranya;

1) Merupakan serum kurus yang PERTAMA di pasaran yang tidak panas, tidak melekit 100% dan pastinya harga serum ini MAMPU MILIK!

2) Serum kurus pertama di Asia yang ada Cafeisilane C..Ini adalah bahan yang paling pantas mencairkan lemak di bawah kulit.

3) Melawaskan permbuangan air besar selepas 1 jam menggunakan Serum Izeara Extravaganza ni..

4) Hilang stretchmark lama dan baru melahirkan sekiranya korang menggunakan secara konsisten selama 7 hari

5) Lemak lemak tepu dan degil akan disingkirkan dengan cepat!


Korang yang nak nampak ramping, cepat-cepatla order serum kurus Izeara Xtravaganza ni. Abe pun akan cuba... Korang tgk la nanti... Abe akan jadi ala-ala model gittew, hahahhahaha

Info lanjut boleh singgah ke:
Tempahan : 013-777 3617
Read More

10 Sindiran Berfakta Dalam Filem Hantu Kak Limah Balik Rumah | Info Yang Anda Tidak Tahu

10 Sindiran Berfakta Dalam Filem Hantu Kak Limah Balik Rumah | Info Yang Anda Tidak TahuSetiap kali menonton filem ini, kami sentiasa terhibur dengan jalan cerita, latar belakang dan suasana di dalam filem tersebut. Itu kelebihan yang ada pada mamat Khalid, filem beliau banyak adegan menyindir yang baik dan membuatkan kita terdiam dan berfikir sejenak.

Oleh itu luangkan masa anda dan fikirkan sejenak setiap dialog yang terdapat di dalam filem ini, di bawah kami kongsikan dialog-dialog yang pastinya membuatkan anda tergelak dan berfikir memang benar dan tepat sekali apa yang dikatakan dengan kehidupan seharian kita yang berlaku hari ini… 
kak-limah
“Itulah pentingnya English Education” (perihal PPSMI).
“Panjang ceritanya”, “Haa…cerita…cerita…cerita” (perihal orang Melayu yang suka lepak bersembang dan bergosip).
“Mana ada hantu. Di Singapura, rakyatnya hanya mementingkan kamajuan dan pembangunan. Mereka tidak percaya hantu. Kalau ada hantu pun di sana, hanya si tua yang cuba mengajar kita bagaimana untuk mentadbir negara kita sendiri” (menyindir Lee Kuan Yew dan mereka yang terlalu mengagongkan pemimpin Singapura itu).
“Kita bakar saja rumah Kak Limah” (menyindir para demonstraters yang menjadi rutin sesetengah pihak di Malaysia sekarang).
“Kita kena ketengahkan pemimpin muda bagi menggantikan pemimpin tua” (menyindir pemimpin lama hari ini yang masih nak menongkat langit sampai mati).
“Itulah orang kita, pembangunan depan mata pun buat-buat tak nampak” (perihal rakyat yang tak pernah bersyukur dan merasa puas).
“Saya orang Indonesia. Orang Indonesia memang hebat” (perihal orang Indon yang sentiasa merasakan diri mereka hebat berbanding orang lain, serta menyindir sebahagian masyarakat negara ini yang sering mengagongkan orang luar berbanding rakyat sendiri).
“Ini off day saya” dan “Saya banyak kerja lain lagi. Esok nak meeting pulak. Ini semua menyusahkan saya” (perihal kakitangan awam yang lebih banyak merungut dan mencipta alasan berbanding melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan).
Inilah ropenye masyarakat kat kampung kite ni. Haram tak peduli kan kepada masyarakat orang tua di kampung kita. Tapi, cube nampak je mak janda melintas balik. Haa, berebut la bertanya khabar.” (Orang kita yang tak peduli dengan org tua)
“Haa.. Elok la tu.. Pak Abu memang tak boleh memimpin dah. Inilah yang berlaku dalam parti politik kita. Dah tua masih lagi nak memimpin. Bila ada masalah, langsung tak boleh bertindak.” (INI PEDAS JUGAAAA)
Read More

10 Lokasi Bulan Madu | Lokasi Paling Popular Di Malaysia

10 Lokasi Bulan Madu | Lokasi Paling Popular Di MalaysiaBerbulan madu di Malaysia telah berubah seiring peredaran zaman. Berikut adalah ranking 10 tempat bulan madu paling popular di kalangan rakyat Malaysia:

1. Cameron Highlands, Pahang

cameron
Untuk pasangan yang suka aktiviti luar Cameron Highlands adalah destinasi yang sesuai dengan cuacanya yang nyaman dan suasana sunyi. Bukit resort Malaysia ini terletak kira-kira 4900 ke 5900 meter dari aras laut di atas Banjaran Titiwangsa. Kalau nak cari tempat romantik memang tak susah. Pergi saja ke Taman Ros atau nurseri-nurseri yang dipenuhi bunga-bunga berwarna warni. Suap mulut pasangan anda dengan strawberi segar dari ladang. Nikmati suasana yang romantis dengan secawan teh panas dan skon di Ladang Teh Bharat, sambil melihat keindahan ladang Teh yang luas. Anda boleh sampai ke Cameron highlands dengan menggunakan jalan dari Tapah yang mengambil masa lebih kurang sejam. Aktiviti jungle-trekking ke hutan-hutan berhampiran dalam bentuk pakej juga disediakan.

2. Pulau Langkawi

cameron
Di pulau legenda ini terdapat banyak lokasi untuk pasangan baru berkahwin menikmati bulan madu dengan ketenangan dan penuh privasi. Dua tempat pilihan untuk berbulan madu adalah Teluk Datai dan Tanjung Rhu. Terletak di utara pulau Teluk Datai menjadi lokasi resort mewah. Ada pantai hanya ekslusif untuk penginap hotel, dan mereka yang baru berkahwin boleh menikmati pemandangan laut yang indah ibarat permata menghadap negara Thai. Kira-kira 20 kilometer dari Teluk Datai di mana terletaknya Tanjung Rhu (juga dikenali sebagai Casuarina Bay) yang memiliki pantai dengan air laut memukau menghadap Laut Andaman. Semasa air surut, anda dan pasangan boleh ke Pulau Pasir dan Pulau Gasing. Di kawasan paya berhampiran ajaklah pasangan anda memberi makan kepada helang dengan tangan. Kepada yang nak membeli-belah untuk rumah baru harus ke Kuah di mana barangan dijual adalah bebas cukai.

3. Pulau Redang, Terengganu

cameron
Terkenal di kalangan rakyat Malaysia yang suka bercuti ke pulau di sini letaknya tempat menyelam yang pastinya tidak boleh dilepaskan oleh mereka yang sukakan aktiviti ini. Jelajah tinggalan kapal perang dunia kedua H.M.S. Prince of Wales dan H.M.S. Repulse di lantai laut yang jernih dan jelas dilihat. Pemenang Kementerian Pelancongan Malaysia dalam “Anugerah Tarikan Pelancong Terbaik” Pulau Redang memiliki sebilangan hotel dan resort bertaraf empat ke lima bintang dan juga padang golf 18 lubang. Pantai Pasir Panjang yang indah pastinya melambai anda dan pasangan untuk ke sana. Anda boleh cuba aktiviti snorkeling di pulau-pulau kecil (Pulau Pinang dan Pulau Ekor Tebu) yang terletak berhampiran. Lokasi berbulan madu ini terletak 45 kilometer dari Kuala Terengganu.

4. Genting Highland, Pahang

cameron
Terletak megah di atas puncak Gunung Ulu Kali berketinggian 2000 meter tinggi Genting Highlands menawarkan percutian ala Disneyland. Cubalah roller coaster, masuk ke rumah hantu atau mainan lain yang terdapat di taman tema beriklim dingin ini. Untuk suasana lebih romantik anda boleh menunggang kuda di Ladang Kuda Awana. Untuk ke sini mengambil masa 45 minit perjalanan dari Kuala Lumpur.

5. Bukit Tinggi (Colmar Tropicale), Pahang

cameron
Bukit Tinggi atau Berjaya Hills Resort ialah tempat peranginan di Pahang, Malaysia berdekatan Genting Highlands. Ia terkenal dengan kampung tema Perancis, Colmar Tropicale. Lokasi ini sesuai bagi pasangan yang sukakan suasana privasi, santai dan romantik. Antara tempat menarik yang boleh dilawati di sekitar Bukit Tinggi adalah The Chateau Spa Resort, Bukit Tinggi Golf and Country Club, Meranti Park Suites, Japanese Tea Garden, Taman Arnab.

6. Pulau Tioman, Pahang

cameron
Pada tahun 1970 majalah Time telah menobatkan Pulau Tioman sebagai satu dari sepuluh lokasi “pulau untuk anda yang inginkan ketenangan” di dunia. Tioman memiliki lanskap yang menakjubkan dengan hutan hujan malar dari bukit yang menjadi titik tengah pulau sehingga ke pasir putih memeluk pantai manakala di selatan pulau terdapat dua puncak dinamakan Nenek Si Mukut dan Batu Sirau. Bawalah pasangan anda mandi-manda di Air Terjun Mukut yang turun dari puncak granit. Kepada yang sukakan suasana romantik dan sunyi bersama si dia bolehlah melalui satu jalan denai ke Tekek, arah utara dari Salang dan arah selatan dari Genting. Pulau Tioman adalah destinasi terunggul dalam aktiviti snorkeling dan penyelaman, dan terdapat banyak pusat penyelaman PADI di hotel-hotel. Untuk suasana malam yang romantik cubalah menjamu selera di satu dari banyak restoran menghadap laut.

7. Pulau Pangkor Laut, Perak

cameron
Memetik kata Luciano Pavarotti penyanyi tenor tersohor semasa pembukaan resort eksklusif pulau itu pada tahun 1994, “Aku hampir menangis ketika melihat betapa indahnya syurga ciptaan Tuhan ini.” Pantai Emerald Bay di pulau ini dengan pasir memutih dan air jernih bak kristal adalah syurga dunia bagi pasangan yang ingin mandi, berjemur atau bercanda di pasiran pantai. Coral Beach dikenali sebagai tempat untuk aktiviti snorkeling dan Royal Bay untuk yang gemar aktiviti pelayaran. Chalet-chalet mewah dengan binaan berunsur Melayu dan Bali, dengan pandangan ke laut luas atau bukit menghijau menambah suasana romantik untuk pasangan yang baru berkahwin. Kemudahan lain seperti jakuzi, mandi sauna, spa dan restoran juga disediakan. Untuk ke Pangkor Laut anda boleh menaiki bot selama 40 minit perjalanan dari pekan Lumut. Kepada yang ada bajet lebih bolehlah menaiki kapal terbang ke Pulau Pangkor yang terletak berhampiran dan menaiki bot selama 15 minit ke Pangkor Laut.

8. Cherating, Pahang

cameron
Pernah terkenal sebagai syurga “backpackers” Cherating memiliki tarikan yang tersendiri. Pantai yang panjang dihiasi pohon-pohon kelapa yang melambai dan rumah-rumah nelayan. Senario yang mengusik jiwa apatah lagi jika anda sudah lama tidak ke kampung halaman, tambahan orang-orang kampung di sini ramah belaka. Disamping berbulan madu anda dan pasangan boleh cuba membuat batik sendiri atau belajar seni menyulam menggunakan daun pandan untuk dijadikan topi dan bakul. Jika anda berkunjung pada Julai hingga September anda mungkin berpeluang melihat penyu-penyu hijau datang bertelur di Pantai Chendor. Cherating terletak kira-kira 30 kilometer dari utara Kuantan.

9. Batu Ferringgi, Pulau Pinang

ferringhiloverisle
Atau nama lainnya “Batu Orang Asing” tempat ini telah menarik ramai personaliti di zaman silam. Laksamana Portugis Alfonso D’Albuquerque singgah di Batu Feringghi pada 1511 sebelum belayar ke selatan untuk menakluk Melaka. St. Francis Xavier singgah di sini pada 1545 dan Kapten James Lancaster yang membuka Syarikat Hindia Barat mendarat di Batu Ferringhi pada 1600. Pada hari ini, pasangan yang ingin berbulan madu memilih untuk tinggal di resort-resort atau melakukan aktiviti sukan air bersama di tepi pantai yang indah. Bawalah isteri atau suami berjalan-jalan di kedai antik atau galeri seni, dan pergi menikmati ikan bakar Penang yang enak.

10. Tanjung Aru, Sabah

cameron
Pantai Tanjung Aru terletak lebih kurang 15 minit perjalanan dari Kota Kinabalu. Selain mandi-manda dan berehat di pasiran pantai anda boleh cuba menunggang kuda. Berjalan berpegangan tangan di Taman Putera Philip atau menjelajah pulau-pulau berhampiran dan memancing laut dalam di Laut China Selatan. Bawalah si dia menaiki bot dengan dasar gelas untuk menikmati kecantikan terumbu karang diluar jangkaan di Taman Negara Tuanku Abdul Rahman. Kesemua lima pulau di taman negara laut juga memilki pantai-pantai yang indah dan hutan-hutan dengan jalan denai. Anda disyorkan menginap dai resort lima bintang di Tanjung Aru untuk saat berbulan madu yang tidak luput diingatan.
Read More

KISAH NYATA KISAH BENAR | Wanita Ini Tinggalkan Nota kecil Yang Menyentuh Hati Sebelum Maut Kemalangan

KISAH NYATA KISAH BENAR | Wanita Ini Tinggalkan Nota kecil Yang Menyentuh Hati Sebelum Maut KemalanganSEREMBAN : Ayat tulisan tangan di atas sekeping nota kecil ditemui di tepi tangan seorang pelajar perempuan tingkatan lima yang maut dalam kemalangan di Jalan Seremban – Kuala Pilah cukup menyentuh hati.

Tinggalkan Nota kecil Menyentuh Hati Sebelum Maut Kemalangan
'Tuhanku ampunkan aku, sayangi aku, tutuplah aib-aibku, angkatlah darjatku, berikan aku rezeki, berikan aku petunjuk.’

Kejadian yang berlaku kira-kira 6.50 pagi, mangsa, Dina Shuhadah Ahmad Fariz berusia 17 tahun menunggang motosikal jenis Honda EX5 untuk ke sekolah hilang kawalan dan terjatuh, sebelum digilis sebuah treler.
Kejadian tersebut berlaku tidak sampai 2 kilometer dari sekolahnya, Sekolah Menengah Teknik Tuanku Ja’afar.
Menurut datuk mangsa, Osman Senara, 72, penemuan nota tersebut sangat menyentuh hatinya, lebih-lebih lagi ia dijumpai di tepi tangan kiri cucunya itu selepas kemalangan.
“Nota itu ada dengan saya. Bila saya membacanya, saya juga sangat sayu. Arwah anak kedua dari lima beradik dan seorang yang periang.
“Dia pelajar yang cemerlang dan bercita-cita nak jadi jurutera. Dia ada cakap nak belajar rajin-rajin supaya dapat semua A dalam SPM nanti macam kakak dia. Tapi tak sempat,” katanya.
Apa yang lebih menyedihkan, kali terakhir dia bertemu dengan Allahyarham ialah Sabtu lalu ketika mereka sekeluarga berbuka puasa di rumah seorang bapa saudaranya di Taman Golf Height.
Menurut Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Muhamad Zaki Harun, siasatan awal mendapati, motosikal ditunggangi mangsa hilang kawalan dan bergesel dengan sisi kiri sebuah kereta jenis Perodua Viva dipandu seorang lelaki berusia 61 tahun di lorong kanan.
“Akibatnya, mangsa terjatuh menyebabkan sebuah treler yang membawa muatan batu konkrit di sebelah kanan tidak sempat memberhentikan kenderaan dan melanggar mangsa,” katanya.
Mangsa telah meninggal dunia di tempat kejadian akibat mengalami kecederaan parah di kepala. Mayat mangsa terus dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.
Jenazah Allahyarham Dina Shuhadah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Senawang.
sumber: Sinar Harian
Read More

Cara Mengira Anggaran Kelayakan Pinjaman Perumahan Kerajaan | INFO BERGUNA

Cara Mengira Anggaran Kelayakan Pinjaman Perumahan Kerajaan | INFO BERGUNARamai yang bertanya tentang kelayakan pinjaman perumahan kerajaan. Untuk jelaskan memang agak teknikal sikit… melalui ringkasannya di sini, semoga boleh membantu.
Cara Mengira Anggaran Kelayakan Pinjaman Perumahan Kerajaan
slip-gaji
Untuk makluman kakitangan kerajaan yang ingin membuat pinjaman, BPP telah melaksanakan peraturan baru mulai 01 April 2015 iaitu “Jumlah keseluruhan potongan di dalam slip gaji termasuk potongan rumah tidak boleh melebihi 60% daripada Gaji Kasar”.
Sehubungan itu, untuk mengira anggaran kelayakan pinjaman perlu melalui 3 langkah :
Langkah 1 : Kelayakan berdasarkan Gaji Pokok/Hakiki semasa. Caranya, lihat Gaji Pokok/Hakiki di dalam slip gaji dan rujuk jadual kelayakan di sini. Contohnya jika gaji pokok RM2,550.00, kelayakan adalah RM350,000.00.
pinjaman
Langkah 2 : Ansuran bulanan Pinjaman Perumahan Tidak Boleh Melebihi 60% daripada Gaji Pokok/Hakiki semasa. Caranya dengan buat perkiraan di sini. Ansuran bulanan akan berubah berdasarkan Nilai Penuh Hartanah, Pinjam Dipohon, Tarikh Lahir, Tempoh Pinjaman dan sebagainya. Contohnya jika gaji pokok RM2,550.00 maka sila buat perkiraan dengan memastikan ansuran bulanan tidak melebihi RM1,530.00 sebulan (2550 x 60%) dengan bermain dengan pemboleh ubah di atas.
Langkah 3 : Semua potongan di dalam slip gaji tidak melebihi 60% daripada Gaji Kasar semasa. Caranya dengan buat perkiraan di sini juga. Ansuran bulanan akan berubah berdasarkan Nilai Penuh Hartanah, Pinjam Dipohon, Tarikh Lahir, Tempoh Pinjaman dan sebagainya. Contohnya jika gaji pokok RM2,550.00 dicampur semua elaun tetap RM750.00 = RM3,300.00. maka sila buat perkiraan dengan memastikan semua potongan termasuk ansuran bulanan Pinjaman Perumahan tidak melebihi RM1,980.00 sebulan (3300 x 60%) dengan bermain dengan pemboleh ubah di atas juga.
Berdasarkan keputusan 3 Langkah di atas, pilih mana yang TERENDAH…itu adalah anggaran kelayakan maksima pinjaman perumahan saudara. Selamat mencuba dan semoga bermanfaat, KONGSIKAN KEPADA SEMUA
Read More

8 Tips Berguna Ketika Melalui ‘Roadblock’ | Orang Malaysia Wajib Tahu

8 Tips Berguna Ketika Melalui ‘Roadblock’ | Orang Malaysia Wajib TahuRamai yang cuak dan menggelabah kalau nampak ‘roadblock’ secara mengejut depan mata betul tak?

Tips-Ketika-Melalui-Roadblock-Orang-Malaysia-Wajib-Tahu--620x420
Kalau anda tak buat salah, buat apa nak takut? Jangan risau, pihak polis tak akan saman atau tahan kita kalau tiada kesalahan kita lakukan. Tapi, disini ada tips sikit nak kongsi bersama anda semua supaya bersedia sentiasa ketika berhadapan dengan ‘roadblock ini’.
  1. Kalau dah nampak roadblock, jangan segan silu, nak taknak kena lah lalu jugak, kalau lari kan dah malang kalau kena kejar, kereta polis laju, jangan main-main.
  2. Sebelum melalui roadblock korang dah kena sediakan semua dokumen penting seperti IC dan juga lesen memandu
  3. Kalau waktu malam, buka lampu dalam siap-siap
  4. Turunkan tingkap
  5. Senyum dan bagi lah salam terus bagi umat islam tu, ucap selamat malam bagi yang bukan islam.
  6. Terus tunjukkan dokumen-dokumen tadi walaupun tak minta
  7. Dah selesai dan disuruh jalan, ucaplah terima kasih dalam keadaan masih tersenyum.
  8. Bukankah elok macam tu, kesimpulannya “Senyum, tak perlu kata apa-apa”.
Jadilah pengguna jalan raya yang bijak, patuhilah undang-undang demi keselamatan kita juga. Buat apa nak susah-susah keluarkan duit semata-mata untuk bayar saman sedangkan kita boleh elak semua tu. ya tak? renung-renungkan lah.
sumber: GuaBlog.com
Read More

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

QUE ACHMAD DOT COM


KELAB BLOGGER BEN ASHAARI


GOOGLE +

NETWORKEDBLOGS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CARIAN ENTRI

Loading...
Hak Cipta Que Achmad Dot Com @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Featured Posts