Sahabat... YANG DILARANG ITU JUGA DIBUATNYA... | DI LARANG MEMBACA ENTRI ni... SALAM PERSAHABATAN

Sahabat... YANG DILARANG ITU JUGA DIBUATNYA... | DI LARANG MEMBACA ENTRI ni... SALAM PERSAHABATAN | AMARAN !!! membaca artikel ini. Kenapa tajuknya 'dilarang membaca'? Sebab Abe memang tak nak korang baca artikel ni. Abe beri amaran, please jangan baca entri ini.


Korang FAHAM? Abe yakin korang faham dengan arahan ini. So, jangan baca entri ini...Eh, apasal korang baca lagi. Kan Abe dah cakap, JANGAN BACA. Wahai pembaca, hentikanlah pembacaan korang. Abe yakin korang ni pembaca yang bijak. Dengar la arahan Abe ni. Senang je pun. Abe bukan suruh buat benda haram pun. Abe cuma nak korang berhenti membaca artikel ini. Itu je...
kalau nak tahu kesudahan ENTRI ni (kenapa & mengapa), Klik je TAJUK ENTRI ni ye
Read More

Nombor Telefon PENTING | Perkhidmatan Towing Seluruh Malaysia



Kepada rakan2 yg bakal memandu blk ke kg. Sebagai Info.

PERKHIDMATAN TOWING SELURUH MALAYSIA


KL/SELANGOR

tow semenyih,bangi,kajang hasan
0196325678
0169465678

tow semenyih, kajang, bangi kecik
0173143028
0176195307

tow sg buloh
0172187202
0173902786

tow shah alam, pj wan
0196402630

tow subang jaya, usj malik
01126396947

tow shah alam, pj malik
0133131836

tow subang jaya kam
0129738119

tow shah alam kam
0193313857

fend towing n carrier
Tow 3 tan
Car carrier 3 tan
Self loader 3 tan
Basement towing 1 tan
0129248521
0136248552
0183713370
#Klang valley
Base batu caves

tow bangi, putrajaya, kajang mon
01111282568

tow petaling jaya zul
0175622849

tow ampang johnson
0163337316

tow batu caves jun loong
0361861613
0361862613
0361869613

Trio Auto Rescue
017 8862651

b.saujana putra...
01112824184
0133443752

tow puchong Mars kong
3ton/1ton/carier
0192533300
0184741711

Edy carrier/Towing 3tan puchong
0196266504

zul carrier puchong
0183261296

UJL carrier service (wan) shah alam/subang jaya
0198263023
0189739055

tow kepong ah khon
0192283318
0123886336

tow kepong ah lai
0192615939

tow kepong ah long
0192617662

tow tasik selatan don
0103387197

tow tasik selatan ah meng
0123338828
0123318038

tow cheras ah loke
0123825444
0163385444

tow cheras ah wai
0169828677

tow cheras nan
0133401946

tow pj ah pong
0143627107

tow pj ah sam
0196242228
0178403261

tow pj ah yap
0122784296

tow port klang harry
0196216211

tow port klang siva
0123878434

tow port klang suhaimi
0129253910
0194337255

tow rawang din
0123188859
0193888599

tow sg besi - labu firdaus
01135505097

tow bestari abdullah
0193033074
0123227720

tow bestari jegan
0193033792

tow bestari muhd
0193033782
0192851427

tow bestari sulaiman
0193033785
0122995507

cjm fadzil
0124908798

Ayie towing 3ton
0172016995

Anas bkt beruntung 0122888985-0123030495

Sky Roy(KL)
0103043636

MIS TOWING SERVICE @ Along ...
MRR 2 Hulu Kelang ...
013 - 351 3151 / 012 - 369 5695


N.SEMBILAN

Awit(KP)
01123332286

Selmat(Bahau)
0129231909


MELAKA

tow melaka usin
0166455300
0176455300 Wassap
0196455300 mok


PAHANG

tow temerloh ah huat
0199899982

tow temerloh ah kiat
0199599823
0169359190

tow temerloh ah kok
0199898982

tow mentakab
0199191988

tow maran apai
0199318118

tow maran jai
0129840909
0199212530

Nuzan(Keratong)
0136997330

Khairul(Ferlda Chini)
0139871787

Zulfikat(Kuantan)
01111015158

Shafie(Maran)
0148178149

Tow kuantan sahar
0126907035

Tow temerloh vizal
0199693434


TERENGGANU

izal car Carrier kuala ketil
0195995825

M. Din mts kuala teranggnu
0199043817

tow kemaman awie
0169224765

tow dungun nuar
0129614444
0139774444
0199264444

Suhaimi
0129307763

Mega
0145063499


KELANTAN

tow wakaf baru Beey Yaar
0199041888

carrier tumpat limie
0199588806
0169229780

tow pasir puteh klate iwan
0199032020
0179694149

tow kubang kerian AhLai
0139101199
0137101199

Awei@Razi
0178096740

Long Bhai
01125564101

Chik Lan
0199053762


PERAK

tow teluk intan
O122537561

tow tg malim micheal
0192137804

Zulkefli/Askar Tapah
0142742274

Paklang(Selama)
0167652431


PENANG

tow penang faiz
0175956125
0124413647

tow penang pown
0164233466
0175254022

carrier nibung tebal penang mie
0107973630
0124958798

Joe car carrier Penang P01
011-3805 5989
011-1882 5989

Cjm fadzil
012490-8798

FizulAkrab
0124825237

Abg Murthy
0194254445

Maha
0174773190


KEDAH

tow sg petani ah hong
0125279999
0196799999

tow sg petani Lan
0125373446
0165243446

tow alor setar dino
0194084941
0194463474

tow pendang jatz
0175787630

tow langkawi Pak leh
0194649609

tow sg petani segar
0125036719

Angah Asyraf
01124109821

Jali (Jitra)
0196543067

Bazly (Yan)
0174789514

Amirul Mambang
01126467335

Paktam Akrab
0134508227


PERLIS

tow perlis Safwan
0103887177

tow melaka tgh Muin
0196500458
0126770458

tow Dzahir (bebas)
0176442872

Tow perlis safwan
0103887177

Shide (Bkt.Keteri)
0135180363


JOHOR

tow tapah zulkefli
0142742274

tow tangkak, bkt gambir amai
0196858528

tow pagoh, yongpeng amai
0129316433

tow muar, ledang ajib
0123255396

Din
01117705626

Adik Jay
01140021124

Ray
0137843648


SABAH/SERAWAK

tonny towing kota kinabalu
0128439567
0138505505

Man Turbo kota kinabalu
0109482559
0165525842

zyre towing jln bypss papar/keningau
0138595975
0128181721

Ayong towing & car carrier membakut/beaufort
0138545194
0105075194

Tom Towing
Kk, pnampang, papar
0178683736
0198203736
0178203736

ranau, kundasang,pekan nabalu
0138666679
0138967999

Tony Towing
Pekuburan sabah
HP/ (belum ada no)

Bacho towing VL
Sandakan sabah
0164455077

sharul towing hup foh
lahad datu sabah
0145602993
0168266503

TONG SENG
KK,PENAMPANG,INANAM,MENGGATAL.
0146716853
0165867089

Afiq
014968819

Shah
0142819896

Khai
0172818875

Kekanda Mar
0174431402

Sila copy letak nama dan kawasan di negeri masing2.. ๐Ÿ˜Š Terima kasih sahabat2 Towing..

"DEMI KEMUDAHAN BERSAMA"
Read More

9 SEBAB HATI TIDAK BAHAGIA | Mesti Baca !!!



9 SEBAB HATI TIDAK BAHAGIA

Antara 9 sebab utama yang menghilangkan bahagia di hati ialah :

1. Pemarah
2. Pendendam
3. Hasad dengki
4. Bakhil
5. Tamak
6. Tidak sabar
7. Ego
8. Riya
9. Cinta dunia

Semoga kita terhindar dari sifat demikian..

Aamiin Yaa Rabbal'aalamin..
Read More

TIPS LAWAK | TIPS AMAN TINGGALKAN RUMAH SAAT LEBARAN/BALIK KAMPUNG



TIPS AMAN TINGGALKAN RUMAH SAAT LEBARAN/BALIK KAMPONG


1:

Kunci pintu, hidupkan TV dan RADIO kuat2, letakkan sliper (sliper jepun lbh ok) tak perlu byk sgt, dalam 20-30 pasang. Supaya PENCURI takut masuk, biar dorg ingat saudara dari kampung dtg dan brkumpul, Kalo sliper ilang biasalah. dah risiko kan, yang penting PENCURInya Tak masuk rumah. Kalau ragu dengan tips no 1, next tips Ke 2


2:

Matikan lampu dan selak sikit langsir,ikat dan gantungkan bantal guling dengan bentuk seperti pocong gantung diri dkt langsir yang terselak sikit tadi. Gerenti PENCURI MengPostpone niatnya sbb masuk rumah pocong. Masih ragu dengan tips 1 dan 2.. rilekkkk, masih ade tips no 3.


3:

Pasang Papan atau signboard didepan rumah, tulis tulisan "RUMAH UNTUK DIJUAL" atau "RUMAH INI DISITA BANK"
Kompom PENCURI tuh xjadi masuk, rumah bermasalah kan? Masih ragu2 dengan Tips nombor 1 2 dan 3, masih ada Tips no 4 yang paling hebat dan stunt...


4:

Pergilah ke balai polis dan pinjam Police Line (Garis polis). Pasang di sekeliling rumah, belilah 2-3 ekor ayam hidup untuk prepare buat rendang, sembelih ayamnya dan jangan lupa percik kan darahnya disekeliling rumah. Seolah2 rumah telah berlaku pertumpahan darah atau pembunuhan., sure, PENCURI tak akan mendekat dgn rumah yg ade kes pembunuhan berdarah-darah plakk. Dah 4 tips tuh.

Kalau masih ragu, ada tips lebih slamat dan mampan : bawa je skali RUMAH tu balik kampong,tu pon susah ke nak kene ajo ๐Ÿ˜’

Peace ✌๐Ÿ˜…. Selamat mempersiapkan diri bagi yang nak balik kampung. Hati2 di jalan raya, salam untuk keluarga.
๐ŸŒŸ✨๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€✨๐ŸŒŸ
Read More

Kisah Kejatuhan NOKIA Yang Patut Dijadikan Iktibar | WAJIB BACA !!!



Kisah Kejatuhan Nokia Yang Patut Dijadikan Iktibar Oleh Semua

"Kami tak buat apa-apa kesalahan, tapi bagaimanapun, kami kalah", itu kata-kata terakhir dari CEO Nokia, Stephen Elop selepas mengumumkan syarikat gergasi telefon bimbit itu dibeli oleh Microsoft dengan harga $7.17 billion.

Nokia, yang merupakan sebuah syarikat yang gah sebelum ini, tidak menjangka mereka akan lumpuh dalam masa yang sangat singkat. Namun apa yang menyebabkan Nokia lumpuh dengan begitu teruk sekali?

Ya benar, mereka tidak membuat sebarang kesalahan, tetapi silap mereka adalah terlalu selesa sehingga lupa untuk berubah seiring dengan trend masa kini. Akibatnya, syarikat mereka dicantas oleh pesaing dengan begitu cepat sekali.

Ketika syarikat pengeluar telefon lain sedang sibuk mengeluarkan telefon Android yang baharu, Nokia masih lagi selesa dengan telefon-telefon mereka. Dan akhirnya mereka kecundang.

Cuba bayangkan apa akan berlaku jika Nokia dengan cepat-cepat mengeluarkan telefon Android ketika Android meletup satu ketika dahulu? Sudah tentu syarikat mereka masih hidup dan bertambah gah lagi.

Pengajaran

Satu pengajaran paling penting dalam kisah kejatuhan Nokia ini adalah : "Jika anda tidak berubah seiring dengan perkembangan semasa, anda akan terkeluar dari persaingan.".

Kisah kejatuhan Nokia ini patut dijadikan iktibar bukan sahaja untuk syarikat-syarikat diluar sana, malah untuk individu sendiri.

Tetapi berubah tidak semestinya bermaksud meniru cara orang lain berubah. Kita mungkin boleh mencipta cara kita sendiri yang sesuai dengan perubahan sekeliling, asalkan kita tidak berada di takuk lama.

Kesimpulan.

1 - Kelebihan yang kita ada semalam mungkin bukan lagi satu kelebihan pada keesokan harinya. Jadi jangan berbangga sangat dengan kelebihan semalam dan teruskan memperbaiki diri.

2 - Untuk berubah, kita perlu menerima bahawa cara kita itu salah/sudah tidak releven. Ini bermakna perubahan memang sesuatu yang susah. Tapi jadikan kisah Nokia ini sebagai pengajaran dan jangan sampai sudah terlajak perahu baru nak berubah.
Read More

[EKSKLUSIF] KRONOLOGI KES PENDERAAN | Adik Mohamad Daniel Mohamad Nasser



Al Fatihah ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

SINGAPURA: Setiap hari selama lima minggu, Mohamad Daniel Mohamad Nasser, 2 tahun, menderita dek didera ibunya sendiri dan teman lelaki wanita itu.

Setiap hari juga, pasangan itu menendang, menampar dan memijak Daniel, dan memaksa budak itu berdiri selama berjam-jam lamanya sambil meletakkan kedua-dua tangannya di atas kepala - dengan hanya memakai lampin.

Mereka juga memaksa anak kecil berusia 2 tahun itu makan cili kering.

Perbuatan tidak berhati perut itu terbongkar juga apabila kanak-kanak itu akhirnya meninggal dunia akibat kecederaan teruk selepas lima minggu didera, pada 23 November 2015.

Ibu mangsa, Zaidah, 41 tahun, dan teman lelakinya, Zaini Jamari, 46 tahun, mengaku bersalah hari ini (23 Jun) - masing-masing atas satu tuduhan menyebabkan kecederaan teruk hingga menyebabkan kematian, dan tiga tuduhan penderaan kanak-kanak.

Pasangan itu bersama bayi mereka yang berusia 1 tahun dan Daniel, iaitu anak lelaki Zaidah hasil perkongsian hidup sebelumnya dengan lelaki lain, tinggal bersama di flat satu bilik di Telok Blangah. Dua lagi penghuni lain turut menyaksikan penderaan itu.

Lagi 26 dan 18 tuduhan penderaan kanak-kanak ke atas pasangan tersebut, yang kedua-duanya pekerja pembersihan, akan diambil pertimbangan apabila mahkamah menjatuhkan hukuman pada 15 Julai ini.

PENDERAAN YANG "KEJAM DAN TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN"

Di mahkamah hari ini, Timbalan Pendakwa Raya, Claire Poh menyifatkan "penderaan fizikal, mental dan emosi" terhadap kanak-kanak dua tahun yang "tidak boleh mempertahankan diri sendiri" itu sebagai "kejam dan tidak berperikemanusiaan."

Mahkamah diberitahu bahawa dalam satu insiden pada 18 November 2015, budak itu tertidur ketika berdiri dengan tangannya di atas kepala. Melihat keadaannya itu, ibunya mula menampar muka dan dada budak itu untuk mengejutkannya dari tidur.

Rakannya yang tinggal dalam flat yang sama melihat darah mengalir dari mulut budak itu apabila ibunya menderanya.

Budak lelaki itu terjatuh ke lantai, dan Zaidah memintal kedua-dua tangan anaknya itu dan memijaknya.

Dia kemudian mengangkat budak itu ke tandas dan menukar lampinnya, sebelum memaksanya terus berdiri dengan tangannya diletakkan di atas kepala, kata DPP Poh di mahkamah.

PIJAK DADA ANAK & DITAMPAR

Pada 22 November, iaitu sehari sebelum kematiannya, Daniel didera selama berjam-jam lamanya.

Sekitar 10.00 pagi, apabila budak itu enggan makan sarapan, Zaidah menamparnya. Dia memberikan mangkuk sarapan itu kepada Zaini, teman lelakinya, yang cuba memberi budak itu makan.

Apabila mangsa tetap enggan makan, kedua-dua Zaidah dan Zaini menamparnya beberapa kali dan wanita itu juga memukul bahagian belakang tubuh budak itu, hingga mangsa terjatuh ke lantai. Apabila Daniel tidak bangun dari lantai, Zaidah memijak dada anaknya itu sebelum menarik lengannya.

Budak itu makan dua atau tiga sudu makanan, namun enggan makan lebih banyak daripada itu. Dia kemudian disuruh berdiri di satu sudut.

Sekitar 7.00 malam pada hari itu, kanak-kanak itu sandar pada katil kerana letih setelah berdiri sepanjang hari. Apabila pasangan itu melihat keadaan budak itu, mereka menampar Daniel, yang baring di atas lantai dan menutup matanya.

Zaini membawa budak itu ke dapur dan memaksanya makan dua sudu cili kering, sebelum memaksanya terus berdiri di ruang tamu.

PERUT DANIEL DIPIJAK, KEPALA TERHENTAK KE LANTAI

Pada sekitar 8.45 malam kemudian, Daniel menjadi lemah dan tidak mampu terus berdiri. Ibunya mencubit tubuhnya dan pipinya dan menamparnya beberapa kali.

Mahkamah diberitahu Zaidah menyangka budak itu berpura-pura lemah dan mengadu kepada teman lelakinya.

Zaini menampar budak itu, memijak perutnya hingga Daniel terjatuh ke lantai dan terhentak kepalanya. Zaini kemudian memaksa budak itu makan cili buat kali kedua hari itu.

Keesokan harinya, pasangan itu tidak mampu mengejutkan budak itu, dan dua rakan mereka yang tinggal bersama mereka menelefon ambulans. Daniel disahkan meninggal dunia pada 9.11 pagi.

PASANGAN PULANG TONTON TV SETELAH SOAL SIASAT

Apabila ditanya para paramedik dan polis mengapa tubuh mangsa berlebam-lebam, pasangan itu berbohong dan berkata budak itu biasa mencubit dirinya sendiri, dan jatuh tersungkur di tandas.

DPP Poh berkata pasangan itu tidak menyesali tindakan mereka itu dan menyeru mahkamah menjatuhkan hukuman penjara sekurang-kurangnya sembilan tahun dan 12 kali sebatan untuk Zaini serta hukuman penjara lebih berat untuk Zaidah.

Pendakwa raya itu berhujah bahawa pasangan itu lebih mementingkan untuk melindungi diri sendiri dan langsung tidak mengendahkan tragedi yang berlaku itu. Bahkan, kata DPP Poh, pasangan itu pulang ke rumah dan menonton televisyen setelah disoal siasat polis tentang kematian budak itu.

DANIEL ALAMI LEBIH 40 KECEDERAAN

Pendakwa raya mengambil masa beberapa minit untuk membacakan di mahkamah senarai lebih 40 kecederaan yang didapati pada tubuh mangsa semasa bedah siasat. Mangsa juga didapati mengalami keretakan tulang rusuk dan pendarahan dalam otak.

Hakim Daerah Bala Reddy mengarahkan pegawai mahkamah menunjukkan kepada pasangan itu, yang berdiri bersebelahan satu sama lain di kandang tertuduh, gambar-gambar kecederaan yang mereka lakukan sendiri kepada Daniel, yang dipetik setelah budak itu meninggal dunia.

Namun, pasangan itu tidak menunjukkan sebarang reaksi, kata hakim, yang menunjukkan mereka tidak menyesali perbuatan mereka itu. Apabila ditanya sama ada mereka mahu berkata apa-apa, kedua-dua mereka mengambil kesempatan itu untuk merayu dijatuhi hukuman lebih ringan.

Atas kesalahan menyebabkan kecederaan teruk hingga menyebabkan kematian, pasangan itu boleh dipenjara sehingga 10 tahun dan didenda atau disebat.

Atas kesalahan penderaan kanak-kanak, mereka boleh dipenjara sehingga empat tahun dan/atau didenda sehingga S$4,000 bagi setiap tuduhan.
- CNA/nd

Read More

TAHNIAH | DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim & YM Che Puan Khaleeda Bustamam



"TAHNIAH"

Merafak syukur kepada Allah SWT dan setinggi-tinggi tahniah kepada DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor dan YM Che Puan Khaleeda Bustamam atas keputeraan anakanda pertama baginda berdua iaitu seorang puteri pada 25hb Jun 2016 di Wad DiRaja, Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru.

YM Che Puan Khaleeda Bustamam dan puterinya kini berada dalam keadaan sihat walafiat.

Allah Peliharakan Sultan.
Read More

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

QUE ACHMAD DOT COM


KELAB BLOGGER BEN ASHAARI


GOOGLE +

NETWORKEDBLOGS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CARIAN ENTRI

Loading...
Hak Cipta Que Achmad Dot Com @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Featured Posts