Sahabat Que 'Silent Readers'

Aku Terima Nikahnya...

7/31/2012 08:47:00 pm

Buku Aku Terima Nikahnya tulisan Ust Hasrizal @ www.saifulislam.com ni dah Abe khatam buat kali ketiga dalam tempoh setengah tahun lebih kurang (rasanya beli awal tahun 2012). Alhamdulillah, pada Abe, ni buku yang sangat-sangat bermanfaat. Penggunaan bahasa yang ringkas, jalan cerita yang begitu dekat dengan kehidupan seharian kita namun pengisiannya sangat besar dan bermakna. Seringkali Abe malas membaca buku-buku agama sebab pandangan Abe dulu, biasanya buku agama ni bahasa yang digunakan terlalu 'berat' dan keagamaan. Memang betul buku agama bukan bahan bacaan macam novel tapi untuk mengisi ruang masa sebagai pekerja yang sibuk, isteri dan ibu yang tiada waktu rehat, pastinya buku dengan bahasa yang berat dan memerlukan tumpuan penuh bukan menjadi pilihan. Dah berapa banyak buku yang jadi hiasan di atas rak, jadi pekasam dalam kotak. Buku masih baru walaupun dah bertahun usianya. Kalu korang nak tahu, buku Aku Terima Nikahnya ni Sahabat Abe, Dr Noraslinda yang 'rekemen'kan pada Abe untuk baca. Tq Dr.

Namun 'kredit to' Ust Hasrizal. Kualiti buku Aku Terima Nikahnya seindah kulit mukanya. Coretan yang ringkas namun menuntut pemikiran yang mendalam (bagi orang yang nak berfikir). Buku ini teman yang paling setia saat hati Abe dilanda badai. Saat rasa sepi sesepinya, Abe belek buku ini helai demi helai, membaca dalam hening tengah malam. Buku ini juga teman sepi tatkala air mata ini laju membasahi pipi. Juga buku ini menjadi penawar saat Abe rasa beban yang ada tak mampu lagi terpikul. Membacanya membuat Abe belajar melihat kehidupan melalui sisi lain. Alhamdulillah syukur padamu Ya Allah.


*Perkongsian Abe ini hanyalah semata2 untuk diambil ikhtibar pada kita semua, & untuk korang komen Blog Abe ni, caranya, korang kena kena KLIK tajuk entri ni, barulah akan muncul Slot Komen... Pastu korang tinggalkan Komen ye... Tq. Pada yang masih belum lagi jadi Sahabat Abe, silalah jadi Sahabat Abe di www.queachmad.com....

You Might Also Like

9 comments

  1. Wah.. Tengah bersiap nak menikah erk.. Semoga berkekalan.. Hehehe

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah, Abe akan lalui saat itu, Saat Lafaz Sakinah bila keadaan dah pulih seperti sediakala...Doakan kami...

    ReplyDelete
  3. §moga hari yang akal Abe lalui akan bjlan dgn lncar.

    ReplyDelete
  4. Insya Allah, semoga berjalan lancar... Nasi minyak semakin terasa.. Nyam nyam.. Hehehe

    ReplyDelete
  5. td pergi kedai buku... nak ceri jugak buku pasal ni... tp tak jumpa...

    ReplyDelete
  6. Smoga dipermudahkan urusan :)

    ReplyDelete
  7. eyqa dah bace buku nie wakto kat asrama dulu..

    ReplyDelete
  8. www.QueAchmad.com: Amin. Semoga Allah permudahkan urusan mu. Buku Aku Rindu Pohon Tin kalau tak salah, best gak. :)

    ReplyDelete
  9. semoga dipermudahkan..............

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Search Blog QueAchmad