Sahabat Que 'Silent Readers'

TERKINI: Sebab Kenapa Nurul Syuhada Nurul Ain Letak Jawatan Di TV3?

9/06/2012 08:45:00 pm

Setelah mendapat kecaman dari berbagai pihak mengenai isu negeri Bintulu 'daif' yang dikatakannya semasa siaran lintas langsung Perarakan Hari Kemerdekaan ke-55 pada Jumaat lalu berkenaan pemilihan lokasi sambutan Hari Malaysia, kini khabar terbaru mengenai pengacara TV3, Nurul Ain Nurul Syuhada dikatakan telah menghantar notis perletakan jawatan berkuatkuasa hujung September ini.Namun begitu masih tidak dapat dipastikan sama ada perkara ini berkaitan dengan isu ‘daif’ yang pernah timbul sebelum ini atau sebaliknya.

“Tidak dapat dipastikan sama ada perletakan jawatan itu ada hubung kait dengan krtikan beberapa pihak atas kenyataan Bintulu daif yang dibuatnya baru-baru ini atau sebab mendapat tawaran kerja yang lain,” kata sumber berkenaan.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) baru-baru ini telah mengeluarkan kenyataan meminta Nurul membuat permohonan maaf secara terbuka atas kenyataannya semasa satu program secara lintas langsung stesen itu yang menyatakan Bintulu sebagai sebuah kawasan daif.

Berikutan itu, Nurul menerima kecaman yang agak hebat. Namun begitu pengacara tersebut bersikap profesional dan matang dengan mengakui kesilapan tersebut dan memohon maaf dengan segera. Pihak pengurusan TV3 juga turut mengambil langkah yang sama dan pernah menyiarkan permohonan maaf itu melalui saluran berita kendalian TV3, Buletin Utama.

Permohonan maaf Nurul itu kemudiannya diterima semua pihak termasuk masyarakat Sarawak sebagai satu kesilapan yang tidak disengajakan.

Sumber: MyNewsHub

You Might Also Like

4 comments

  1. selepas nurul minta maaf, PBB dah takda kata apa-apa lagi kan?
    tapi entah kenapa perkara ni berulang kali diungkit..
    entah-entah nanti PBB pula yang dipersalahkan..
    huhu..
    apapun, saya kagum dengan nurul sebab dia profesional..
    semoga dia tabah menghadapinya..

    ReplyDelete
  2. assalammualaikum Abe,,t/kasih atas keizinan saudara...semoga ilmu yg dikembangkan itu akan lebih memberi manffaat...

    ReplyDelete
  3. Kak syuhada dpt keje lain y lebih better kott.Haishh..tv3 nie.mls r nk cite.

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad