Sahabat Que 'Silent Readers'

WAJIB BACA: Petanda Kiamat Sudah Dekat!!

9/10/2012 02:00:00 pm

http://3.bp.blogspot.com/-hSL2-QKMwTU/T9u_6Ni38lI/AAAAAAAABeA/WJwbNmbC_4I/s1600/tanda+tanda+kiamat+besar.jpg
Tahukah kita semua, dari pemerhatian Abe... tanda2 kiamat makin jelas... antaranya:

Banyak terjadi pembunuhan

Dari Abu Hurairah r.a. bahwa Rasulullah saw. bersabda, “Tiada akan terjadi kiamat, sehingga banyak terjadi haraj.. Sahabat bertanya apa itu haraj, ya Rasulullah?” Rasulullah saw. Menjawab, “Haraj adalah pembunuhan, pembunuhan.” (HR Muslim)

Korang tengok dalam paper tiap2 tiap hari ada orang kena bunuh...
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

Bermewah-mewah dalam membina masjid

Dari Anas ra. bahwa Rasulullah saw. bersabda, “Diantara tanda kiamat adalah bahwa manusia saling membanggakan dalam keindahan masjid.” (HR Ahmad, An-Nasa’i dan Ibnu Hibban)

Korang tengok je la kat malaysia ni.. Buat masjid juta billion tapi jemaah... ramai pun masa masa solat jumaat & raya jer... Kurangnya usaha nak imarahkan masjid.. Dari Anas bin Malik, Rasulullah S.A.W bersabda, “Sebagian di antara tanda dekatnya hari kiamat adalah diangkatnya ilmu, kebodohan bermaharajalela, fitnah berleluasa, dan perzinaan di mana-mana-.” (HR. Bukhari dan Muslim)

Ini kita boleh nilai sendiri.... Takkan kita tak percaya lagi... benda ni dah disebut 1400 tahun dulu dah... yang boleh jadi penyelamat sekarang ni cuma Al-quran dan sunnah rasul jer... Abe agak dalam suatu masa lagi.. maka tanda kiamat besar akan muncul... Sama2lah kita berdoa agar ALLAH SWT tak turunkan BALA...

You Might Also Like

8 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad