Sahabat Que 'Silent Readers'

MACAM-MACAM: Remaja 11 Tahun DI TANGKAP Kerana Mengancam Gurunya Dengan Melukiskan Gambar Pistol

9/25/2012 05:43:00 pm

image
Seorang remaja 11 tahun ditangkap polis kerana mengancam guru dengan gambar pistol dan tongkat (dailymail.co.uk). Remaja bernama Tim dari Arvada, Colorado, yang dijemput polis di rumahnya untuk ditahan setelah membuat sebuah gambar bertuliskan 'guru harus mati'.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
image
Tim yang sedang menjalani terapi di Attention Deficit Disorder. Membuat gambar tersebut hanya sebagai ungkapan kemarahan, seperti yang dianjurkan oleh terapisnya, Dr Patrick Bacon, "... jika kamu sedang marah, buatlah sebuah gambar, itu lebih baik daripada mengganggu kegiatan kelas."

Setelah melukis gambar dengan pensil, Tim merasa lebih tenang. Kemudian gambar tersebut dibuangnya ke sampah. Tetapi guru mengambilnya, membawa ke kepala sekolah untuk kemudian melapornya ke polis.

"Saya tidak menemukan kesalahan apapun pada anak saya," kata ibu Tim. "Dia hanyalah seorang remaja 11 tahun dan tidak ada maksud untuk merugikan siapapun."

Polis sudah memutuskan untuk memberikan hukuman percubaan. Jika Tim berkelakuan baik, maka akan segera dilepaskan. Apakah ini hukuman ini sesuai untuk remajaberusia 11 tahun?

You Might Also Like

2 comments

  1. hmmm...
    kesiannya... budak bah..
    cikgu tu yang bermasalah..
    kalau tak, budak tu takkan lukis macam tu..
    polis pula.... Adui.....

    ReplyDelete
  2. macam-macam..hehehe tak pasal2 je :p

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Search Blog QueAchmad