Sahabat Que 'Silent Readers'

SUBHANALLAH: Pemuda Kebanggaan Rasulullah S.A.W

9/07/2012 07:07:00 am

Subhanallah, terpegun Abe bila melihat betapa mulianya akhlak seorang pejuang kebanggaan Rasulullah ini. Video ini menunjukkan seorang mujahidin Syria berusaha menyelamatkan seorang sahabatnya yang terkena tembakan ke tempat yang lebih selamat. Dan dalam masa yang sama sahabatnya yang lain cuba menembak tentera rejim dari sudut yang lain. Sehinggakan beliau sanggup menanggalkan baju kalis pelurunya untuk menyelamatkan sahabatnya itu. Sehingga akhirnya, beliau juga ditembak oleh tentera rejim la’natullah.
baca lagi & video yang Abe maksudkan, Klik TAJUK ENTRI ni
Video ni Abe jumpa masa Abe tengah godek2 YouTube tadi... Video berdurasi 2minit lebih ni pada Abe wajib ditonton oleh kita semua.
Ya Allah, sesungguhnya video ini sudah cukup untuk kami mengatakan bahawa merekalah pemuda yang menjadi kebanggaan Rasulullah.

You Might Also Like

1 comments

  1. SUBHANALLAH...
    memang sangat mulia akhlak pemuda tu..
    sanggup bergadai nyawa demi sahabatnya...

    menangis kak mas tengok video tu...
    menyedarkan betapa bertuahnya kita dilahirkan dinegara yg aman damai...
    TQ Abe atas perkongsian...

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad