Sahabat Que 'Silent Readers'

SERAM: Sumpahan Gambar Gadis CINA Tahu 1920an

9/19/2012 01:00:00 am

Baiklah korang semua. Kali ini Abe benar-benar serius. Telah banyak kali Abe dengar cerita pasal satu gambar lama yang dikatan telah disumpah, jadi, pepagi segini, terdetik di hati Abe untuk kongsikan dengan korang semua. Ramai juga yang menghantarkan email meminta Abe untuk memaparkan cerita ini. Gambar diambil sekitar tahun 1920an di tanah besar Cina. Setelah menyiasat lebih kurang, maka gambar tersebut ditemui dan cerita di sebalik gambar tersebut juga diperolehi.

baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni


Pada mulanya kemunculan gambar ini memang mengerikan, dan ada yang tidak percaya. Sekitar awal tahun 2000, seorang guru sejarah telah melakukan research mengenai gambar tersebut dan mengakui cerita di sebalik gambar ini. Pada tahun 1920an ada seorang gadis berusia 17 tahun yang berasal dari keluarga yang kaya. Dia telah menemui lelaki idamannya. Lelaki tersebut berusia 19 tahun dan seorang yang cukup digilai di kampung tersebut kerana dia seorang yang tampan. Tanpa berlengah gadis ini melangsungkan pertunangan dengan si lelaki. Malangnmya sebelum upacara pernikahan sempat dijalankan, si gadis telah meninggal dunia kerana demam yang teruk. Dan mengikut tradisi di sana, lelaki harus juga berkahwin dengan gadis ini walaupun dia telah mati. Kerana enggan, lelaki ini melarikan diri dan menjadi seorang tentera.




Namun dengan harta dan pengaruh yang besar, keluarga gadis berjaya menemui dan membawa pulang lelaki tersebut. Nak tak nak lelaki tersebut dipaksa juga untuk berkahwin dengan gadis yang telah mati itu. Mayatnya dijaga dengan baik. Gambar ini diambil setelah 6 hari gadis itu mati. Pada waktu malam, mayat gadis didirikan dengan menggunakan sebuah papan. Jika diperhatikan dengan teliti, kelihatan kaki gadis tidak menyentuh tanah dengan baik. Suasana hujan lebat dan guruh sabung menyabung ketika gambar ini diambil.



Gambar durjana ini dikatakan disumpah kerana lelaki itu sangat tidak menginginkan perkahwinan tersebut. Dan si gadis ketika hidup benar-benar ingin menikahi lelaki tersebut. Kerana kemiskinan, keputusan keluarga gadis tidak dapat ditolak.



Dikatakan, jika kita merenung gambar ini untuk beberapa lama, dan jika gadis (mayat) di dalam gambar ini tiba-tiba tersenyum, bermakna sesuatu yang buruk akan berlaku kepada anda.



AMARAN : ABE TIDAK MEMAKSA KORANG MELIHAT GAMBAR INI. APA-APA YANG TERJADI ADALAH TANGGUNGJAWAB KORANG SENDIRI.




You Might Also Like

7 comments

  1. 6 hari?
    pandai depa jaga mayat tu tapi seksanya dia... ;)

    ReplyDelete
  2. ngeri lak nk renung gambar tu..tgk gitu2 jer la...

    ReplyDelete
  3. Tgk ja lah!! Gambar gif. Ja pun!! Pnipu hahahahahaha besar bibir dia senyum

    ReplyDelete
  4. Yg lelaki pun 1hal srh kawin je pun
    Bkn srh bunuh diri..bkn sakit pun tpi sodap..

    Kesian kt p,puan tu xdpt mlm ptama dia..kejam tul laa

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Search Blog QueAchmad