Sahabat Que 'Silent Readers'

NAUZUBILLAH: Pelakon Julia Perez Buat Tatoo Kalimah Azan Di Badannya...

9/08/2012 04:00:00 pm

JAKARTA – Julia Perez atau lebih akrab dipanggil Jupe dilihat telah mempamerkan tatoo ketika menghadiri acara DahSyat di studio RCTI, Kebon Jeruk, Jakarta Barat, pada Isnin (3/9/2012). Dibalut baju yang bermodel berkemban, Jupe telah mempamerkan tatoo baru yang bertuliskan huruf Arab di belakangnya.

Bukan main-main, tato rangkaian huruf Arab tersebut adalah kaligrafi lafaz azan yang selalu dikumandangkan oleh kaum Muslimin setiap hari lima kali sehari iaitu kalimat حي علي الفلاح  “Hayya ‘alal Falaah”.

Selain haram menurut syariat, tatoo tubuh yang Jupe lakukan tersebut boleh disabit Undang-Undang no 1/PNPS/1965 tentang Penyalahgunaan dan atau Penodaan Agama. (tu undang2 Negara Indonesia). Sebelum ni, Julia Perez sempat melaksanakan ibadah umrah ke Tanah Suci dan berjanji akan tampil lebih tertutup dan sopan. Namun, ternyata janjinya itu tidak ditepati hingga kini.

You Might Also Like

2 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad