Sahabat Que 'Silent Readers'

Kera Di Hutan Di Susukan...

5/19/2012 07:48:00 pm


'Kera Di Hutan Di Susukan, Anak Sendiri Mati Kelaparan'.

Abe tak rujuk pada sapa-sapa. Abe tak sindir sapa-sapa... Abe cuma terkilan je. Sebab apa, Abe duduk di bumi sendiri tapi rasa seperti duduk di bumi asing. Terlalu asing bagi Abe.

Kenapa Abe ckp macam ni? Smlm Abe sempat gi ke satu pasar di Kawasan ni... Nak tahu tak apa yang Abe lihat? Abe pergi ke Pasar (sini dorg kenali sbg Market), Abe tak jumpa pun Orang Local yang berniaga kat situ... Sume kedai di'conquer' oleh bukan Orang Local... Faham kan apa maksud Abe, faham kan apa yang Abe nak sampaikan kan?

Abe pun pelik la bila tgk balik, macamana bukan Orang Local boleh sewenangnya menjajah bumi kita? Salah siapa? Macamana kes ni buleh berlaku? Abe memang ada jawapan, cuma Abe pendam je atas sebab tertentu...

Dunia... Dunia...

Published with Blogger-droid v2.0.4

You Might Also Like

1 comments

  1. betul abe.. orang luar yg buat duit kat tempt kita kan. orang2 local ni yg tolong kaya kan mereka..

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad