Sahabat Que 'Silent Readers'

VIDEO BLOGGER LUCAH Alvin Dan Vivian Yang BIADAP TERLAMPAU Minta Maaf | BANYAK CANTIK, Senang Je MINTA MAAF Macam Tu SETELAH PENGHINAAN TERHADAP UMAT ISLAM

7/16/2013 01:28:00 pm


VIDEO BLOGGER LUCAH Alvin Dan Vivian Yang BIADAP TERLAMPAU Minta Maaf  | BANYAK CANTIK, Senang Je MINTA MAAF Macam Tu SETELAH PENGHINAAN TERHADAP UMAT ISLAM | SEPERTI yang dijangka, pasangan Alvin dan Vivian akhirnya muncul dengan permohonan maaf kepada seluruh umat Islam atas tindakan biadap mereka menghina penganut agama itu.


Sebenarnya umat Islam di negara ini semakin hari semakin dicabar dengan kelakuan biadap orang seperti Alvin dan Vivian.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Kalau dulu kepala dan bangkai khinzir dibaling sesuka hati ke pagar dan perkarangan masjid, kini medium sosial seperti Facebook, Twitter, blog dan sebagainya digunakan untuk mencabar kesabaran penganut Islam.

sila klik

Betul, umat Islam diajar untuk bersabar dan menerima kemaafan tetapi tindakan seperti ini nampaknya seperti sengaja diadakan untuk tujuan yang hanya si pelakunya sendiri tahu. Adalah sungguh menghairankan, bagaimana manusia terpelajar seperti Alvin dan Vivian tidak dapat menangkap perasaan umat Islam bila melakukan perbuatan keji dan terkutuk seperti itu!

Apakah perasaan mereka sekiranya agama mereka diperlakukan dengan perkara yang sama? Dan kini dengan mudah mereka merakamkan permohonan maaf dengan alasan mereka cuma berjenaka…cuma berjenaka???

Yang pasti, kita jangan terbawa-bawa dengan kebodohan dan kebiadapan manusia seperti ini. Biar undang-undang yang mengadili mereka…tetapi pada masa yang sama kita sendiri tidak tahu sejauh mana kita mampu bertahan dengan kebiadapan yang macam tiada berkesudahan itu.

Diharap pihak berkuasa terus memantau dan tidak dilihat ‘lembik’ dalam mengambil tindakan ke atas mereka yang bertanggung jawab. Kita bimbang, sekiranya pihak berkuasa dilihat ‘perlahan’, ada pula nanti pihak yang terlebih ‘laju’ mengambil tindakan.

Tepuk dada tanya selera! –

sumber: MyNewsHub

You Might Also Like

6 comments

  1. diorg tak layak dimaafkan! kebiadapan terlampau... dah buat salah... bukan sikit org islam yg marah.. melampau sangat.... lepas tu wat muka selambe minta maaf...

    ReplyDelete
  2. patut buang ja dri negara ini!!

    ReplyDelete
  3. kurang ajo.sng je buat pastu mintak maaf.apa ingat agama islam ni bhan jenaka ke..bangang nye org

    ReplyDelete
  4. PAS tlg jwb...

    ReplyDelete
  5. Apa punya kayu la ada pulak suruh PAS jwb...dah dia buat salah sendiri jwb la...habis tu kalau kamu buat salah UMNO pulak kena jwb...nonsense...akai letak kat lutut..apa punya bingai comment..

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad