Sahabat Que 'Silent Readers'

Aurat Ku Maruah Ku | SYURGA ITU INDAH

7/28/2013 10:30:00 pm

Aurat Ku Maruah Ku | SYURGA ITU INDAH | Daripada Abdullah bin Mas’ud r.a berkata: “Ketika kami muda, kami berada bersama-sama Nabi s.a.w dan kami tidak mempunyai apa-apa harta.


Baginda berkata kepada kami: “Wahai para pemuda! Jika kamu mampu hendaklah kamu berkahwin, sesungguhnya perkahwinan itu menutup pandangan dan menjaga kemaluan. Sesiapa yang tidak mampu hendaklah berpuasa kerana berpuasa itu adalah pendinding baginya.” (Riwayat Imam Bukhari dan Muslim)
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Mohon TERASA bagi yang dah tua bangka.. Yang tak reti bahasa, yang gilakan fesyen ketat2 bajet lawa dari Akidah Islam.. Ni "ROLE MODEL" kamu.. Comey lotey..

Dah la hodoh, hitam, pakai ketat2 plak tu... Siyes kotor beb.. Tp kalau hodoh, hitam, tutup aurat sempurna. Orang nak maki tak brani beb.. sebab?? Dia tau pakaian tu tuntutan dari Allah. Sehodoh manapun kamu, janganlah hodohkan lagi dengan pakaian dan akhlakmu yang rosak.

Pakaian yang sempurna menutup aurat dah menjamin akhlak dan peribadimu seorang yang taat dan mulia serta DIKASIHI semua, walaupun kamu HODOH (bakal wajah bidadari di syurga).

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad