Sahabat Que 'Silent Readers'

7 KALIMAT YANG DISUKAI ALLAH SWT | WAJIB BACA !!!

7/29/2013 06:58:00 pm

7 KALIMAT YANG DISUKAI ALLAH SWT | WAJIB BACA !!! | ● Pertama adalah kalimat “Bismillah” yang di ucapkan pada tiap² hendak melakukan sesuatu.


● Kedua adalah kalimat “Alhamdulillah”­ yang di ucapkan pada tiap² selesai melakukan sesuatu.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
● Ketiga adalah kalimat “Astaghfirullah­” yang di ucapkan jika lidah terselip perkataan yang tidak patut atau ada tindakan kita yang tidak pantas.

● Keempat adalah kalimat “Insya Allah” yang di ucapkan jika merencanakan untuk berbuat sesuatu.

● Kelima adalah kalimat ”La haula wala kuwwata illa billah” yang diucapkan jika menghadapi sesutu yang tidak disukai maupun tidak di ingini.

● Keenam adalah kalimat “Inna lillahi wa inna ilaihi rajiun” yang di ucapkan jika menghadapi dan menerima musibah baik musibah kecil atau pun musibah besar.

● Ketujuh adalah kalimat “La ilaha illa Allah” yang di ucapkan sepanjang siang dan malam, hingga tak terpisahkan dari lidah kita.

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad