Sahabat Que 'Silent Readers'

Nabi Muhammad SAW | Antara PEMBOHONGAN Syiah Setelah Kewafatan Menurut Kitab Dan Ulama Syiah

7/02/2013 09:01:00 am

Nabi Muhammad SAW | Antara PEMBOHONGAN Syiah Setelah Kewafatan Menurut Kitab Dan Ulama Syiah | Di sini Abe nak kongsikan dengan semua Umat Islam tentang betapa sesatnya fahaman Syiah. Yang parahnya, VIRUS fahaman Syiah ini telahpun menular di Negara kita... Nauzubillah




1. Pengepungan rumah Imam Ali seramai 300 orang (Jannatul Khulud : Hal 19)
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
2. Sekitar rumah Imam Ali dinyalakan api hingga asap menyesakkan penghuni di dalamnya. Umar (Al Khattab) memerintahkan perkara tersebut sambil memekik, "Bakarlah rumah ini bersama penghuninya." (Ansabul Asyraf : 1/586, Al Milal Wan Nihal : Syahrastani 1/57)

3. Fatimah Az Zahra menjerit dari balik pintu namun beliau disebat oleh Umar Al Khattab dengan cemeti di lengannya hingga membulat bengkak seperti gelang berwarna hitam. (Al Hidayatul Kubra : Hal 178-179)

4. Umar Al Khattab menendang pintu hingga menggugurkan anak yang dikandung oleh Fatimah Az Zahra.

5. Sa'ad bin Ubadah telah dipijak oleh sahabat yang meyokong perlantikan Abu Bakar. Manakala Hubbab bin Munzir pula telah disumbatkan tanah ke dalam mulutnya dan mereka mematahkan hidungnya. (Tarikh Abu Zur'ah : Hal 111)

6. Sa'ad dibunuh di Syam oleh Muhammad bin Maslamah. Aisyah melafazkan syair mengenainya. Kemudian mereka merekacipta cerita bahawa Sa'ad dibunuh oleh jin. ( Al 'Iqdul Farid : 4/347).

 Allah dah membuka mata seluruh Umat Islam, siapa Syiah sebenarnya..

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad