Sahabat Que 'Silent Readers'

KENAPA IKAN TIDAK MEMPUNYAI LIDAH? | Telah Dijawab Oleh NABI MUHAMMAD SAW

7/23/2013 08:16:00 pm


KENAPA IKAN TIDAK MEMPUNYAI LIDAH? | Telah Dijawab Oleh NABI MUHAMMAD SAW | ''Kenapa ikan tidak mempunyai lidah?'' Sabda Rasulullah SAW, ''setelah Allah menciptakan Adam a.s, maka diperintahkan sekalian malaikat agar tunduk sujud kepadanya. Semua malaikat patuh pada perintah itu kecuali iblis laknat. Oleh Kerana iblis enggan sujud, maka Allah melaknatnya serta mengusirnya keluar dari syurga dan di hapuskan rupanya yang elok itu lalu di hantar iblis ke bumi.


Apabila di turunkan ke bumi iblis terus menuju ke laut. Pertama sekali yang di jumpai iblis ialah ikan. Iblis pun menceritakan akan keburukan serta kekurangan Adam kepada ikan,'' Sesungguhnya Adam itu amat suka memburu dan membunuh binatang-binatang yang ada di lautan dan juga daratan,'' Apabila ikan mendengar kata-kata iblis itu, ia pun segera menghebahkan nya kepada binatang laut yang lain mengenai berita tentang Adam a.s.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Oleh kerna Allah tidak menyenangi perbuatan ikan itu lalu dihilangkannya lidah ikan agar tidak lagi menyampaikan berita yang tidak sebenarnya.

Published with Blogger-droid v2.0.10

You Might Also Like

2 comments

  1. subhanallah..
    tp lagi jelas jika diletakkan sekali dri mana hadis ini dipetik.

    gud sharing que ^_^

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad