Sahabat Que 'Silent Readers'

CHETZ YUSOF TERKINI [VIDEO] | [ISU HINA ISLAM] ISU WANITA YANG MENGGUNAKAN ANJING SEBAGAI SIMBOLIK HINA AMBIL WUDHU DAN SAMBUTAN HARI RAYA

7/30/2013 09:30:00 pm

CHETZ YUSOF TERKINI [VIDEO] | [ISU HINA ISLAM] ISU WANITA YANG MENGGUNAKAN ANJING SEBAGAI SIMBOLIK HINA AMBIL WUDHU DAN SAMBUTAN HARI RAYA | Ya Allah di bulan yang mulia ini, kamu bukakan satu-satu perangai Munafiqun yang sudah lama memusuhi agama Mu, bermula ajaran Syiah kamu bongkarkan satu-satu penipuan mereka, sesudah lama kita tertipu dengan ajaran mereka, kemudian kekejaman Sekularisme di Mesir yang mengikut telunjuk Yahudi dan sanggup membunuh rakyat mereka sendiri.

PEMUDA YANG MENGGUNAKAN ANJING SEBAGAI SIMBOLIK HINA AMBIL WUDHU DAN SAMBUTAN HARI RAYA [VIDEO]

Terbaru kejadian yang berlaku di negara kita, nyawa sudah menjadi barang mainan dan  kerap kita melihat, mendengar dan membaca di media eletronik dan media massa pembunuhan demi pembunuhan yang mereka lakukan. Kalau nak kira tidak terhitung banyaknya.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Hari ini pula aku menerima satu video penghinaan terhadap agama Islam yang dilakukan oleh Malaun yang sangat membenci Islam, Malaun ini mengunakan simbolik 3 ekor anjing menyambut bulan Mulia umat Islam iaitu Hari Raya Aidilfitri berlatar belakangkan Takbir Hari Raya.


Adakah mereka ini tidak tahu menghormati agama Islam, tidakkah mereka mengetahui bahawa anjing adalah haiwan yang haram dipegang oleh Umat Islam dan merupakan najis berat. Kenapakah mereka begitu berani berbuat demikian rupa? adakah kerajaan terlalu berlembut?....betullah apa yang diberitahu oleh Nabi Muhammada SAW 1400 tahun yang lalu perihal umat akhir zaman..

Diriwayatkan dari Tqausan r.a Rasulullah SAW bersabda: “akan terjadi, bersatunya bangsa-bangsa didunia menyerbu kalian seperti sekelompok orang menyerbu makanan”. Salah seorang sahabat bertanya: “apakah karena jumlah kami dimasa itu sedikit”. Rasulullah menjawab : “jumlah kalian banyak tapi seperti buih dilautan. Allah mencabut rasa takut dari dada musuh-musuh kalian dan Allah menanamkan penyakit ‘wahan’ dalam hati kalian.” Lalu ada yang bertanya lagi :“apakah penyakit ‘wahan’ itu ya rasulullah?” Beliau bersabda : “ Cinta kepada dunia dan takut mati!”.
(Silsilah hadist shahih no.958).

Sama2lah kita fikirkan bersama teman-teman

sumber: kakisembang.com

You Might Also Like

8 comments

  1. salam..saudara maaf bertanya.. haram ke kalau pegang anjing? dlm islam hanya memakan daging anjing adalah haram.. kalau memegangnya saja tidak. cuma wajib sucikan..dlm islam hukum memegang anjing dan babi adalah harus..kalau salah tlg betulkan sy kembali..

    ReplyDelete
  2. walam. isu sekarang bukannya sebab haram pegang anjing. isu sekarang ialah mengapa video ini diterbitkan dengan berlatar belakang seperti TERSEBUT... tonton dulu video yang diterbitkan, nilaikan dengan akal fikiran. wajar ke tak wajar... wallahualam

    ReplyDelete
  3. salam saudara..dlm video tunjuk bagaimana chetz yusof seorang islam sambut hari raya beliau bersama anjing dan dye membasuh kaki anjing dan kaki dye selepas keluar jalan di pagi hari. mne salah dye?

    ReplyDelete
  4. Kenapa perlu ambil wudhu bersama dgn anjing?walaupun islam benarkan kita pegang anjing tapi ada syaratnya.dalam video chetz,anjingnya basah,jatuh kepada najis berat,perlu samajt.apa motif chetz ambil video dengan dalam keadaan anjing basah?

    ReplyDelete
  5. orang yang menghina islam ni dia x faham agama islam, dia tgk orang melayu yang beragama islam, dan itulah yang dia ingt islam..

    ReplyDelete
  6. syarat sah wuduk tertib.dlm video die hanya basuh kaki baru balik dr jalan2.anjing tidak haram dibela dan di pegang,.sila saudara mengaji lebih lg.bagaimn dgn ashabul kahfi yg tidur bersama anjingnya? jika babi dlm video tu mmg melampau sbb jelaa provokasi terang2an sbb babi diutuskn utk memakan najis2 pd zmn nabi noh kn.masakan mazhab lain mmbenarkn, tp imam mazhab kita mmg dikenali mengambil langkah plg selamat tidak dibenarkn.cuma setiap hari pahala berkurang. ibarat kahwin 4,aku xsokong sbb aku tahu kemampuan aku(pahala xbyk utk dipotong/susah berlaku adil),tp agama xmengharamkn,jd kenape kita insan biasa nk menghina2?jelas lainx bukak sbb adat reasam budaya kita, bela anjing hina, video artis2 free hair or salam bkn muhrim d pagi raya dan bukk puasa terus nk merokok tambahan d kwsn surau semua ok.kita perlu perbetulkn dulu sudut pandangan, jgn berlandaskn adat.

    ReplyDelete
  7. syarat sah wuduk tertib.dlm video die hanya basuh kaki baru balik dr jalan2.anjing tidak haram dibela dan di pegang,.sila saudara mengaji lebih lg.bagaimn dgn ashabul kahfi yg tidur bersama anjingnya? jika babi dlm video tu mmg melampau sbb jelaa provokasi terang2an sbb babi diutuskn utk memakan najis2 pd zmn nabi noh kn.masakan mazhab lain mmbenarkn, tp imam mazhab kita mmg dikenali mengambil langkah plg selamat tidak dibenarkn.cuma setiap hari pahala berkurang. ibarat kahwin 4,aku xsokong sbb aku tahu kemampuan aku(pahala xbyk utk dipotong/susah berlaku adil),tp agama xmengharamkn,jd kenape kita insan biasa nk menghina2?jelas lainx bukak sbb adat reasam budaya kita, bela anjing hina, video artis2 free hair or salam bkn muhrim d pagi raya dan bukk puasa terus nk merokok tambahan d kwsn surau semua ok.kita perlu perbetulkn dulu sudut pandangan, jgn berlandaskn adat.

    ReplyDelete
  8. syarat sah wuduk tertib.dlm video die hanya basuh kaki baru balik dr jalan2.anjing tidak haram dibela dan di pegang,.sila saudara mengaji lebih lg.bagaimn dgn ashabul kahfi yg tidur bersama anjingnya? jika babi dlm video tu mmg melampau sbb jelaa provokasi terang2an sbb babi diutuskn utk memakan najis2 pd zmn nabi noh kn.masakan mazhab lain mmbenarkn, tp imam mazhab kita mmg dikenali mengambil langkah plg selamat tidak dibenarkn.cuma setiap hari pahala berkurang. ibarat kahwin 4,aku xsokong sbb aku tahu kemampuan aku(pahala xbyk utk dipotong/susah berlaku adil),tp agama xmengharamkn,jd kenape kita insan biasa nk menghina2?jelas lainx bukak sbb adat reasam budaya kita, bela anjing hina, video artis2 free hair or salam bkn muhrim d pagi raya dan bukk puasa terus nk merokok tambahan d kwsn surau semua ok.kita perlu perbetulkn dulu sudut pandangan, jgn berlandaskn adat.

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad