Saturday, 20 October 2012

EKSKLUSIF: (Gambar) Bukti Kebenaran Seksaan Kubur. Peringatan daripada ALLAH S.W.T


Gambar di atas merupakan mayat seorang pemuda lelaki berumur 18 tahun yang meninggal dunia di salah sebuah hospital di Oman. Mayat ini digali semula daripada kuburnya selepas 3 jam dikebumikan di atas permintaan bapanya. Pemuda ini dikebumikan secara Islam dan pada hari yang sama beliau disahkan meninggal dunia oleh para doktor. Walaubagaimanapun, timbul keraguan pada bapanya tentang kesahihan punca kematian anaknya dan ingin membuat pengesahan semula. Sanak saudara dan rakan-rakannya terkejut setelah melihat mayat pemuda ini.
lagi gambar & baca lagi, Klik TAJUK ENTRI ni


Pemuda ini kelihatan berubah sepenuhnya dalam tempoh hanya selepas tiga jam dikebumikan. Kulitnya bertukar menjadi kelabu seperti orang yang sangat tua, beserta beberapa kesan penderaan dan pukulan, dengan tulang-tulang tangan dan kaki yang telah patah, tulang-tulang rusuknya pecah dan menekan ke arah dalam badannya. Keseluruhan tubuh dan mukanya telah cedera. Matanya yang terbuka menggambarkan ketakutan dan kesakitan yang amat sangat. Kesan-kesan darah pada mayatnya menunjukkan seolah-olah beliau baru menjalani beberapa siksaan. Setelah merujuk mayat pemuda itu kepada beberapa orang saintis Islam, mereka bersetuju bahawa kaitan yang terdekat tentang kejadian ini adalah tentang siksaan kubur yang dijanjikan oleh Allah swt yang telah diingatkan melalui hadis-hadis Rasulullah saw.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Friday, 19 October 2012

EKSKLUSIF: (Gambar) Betul Ke Ini GAMBAR MALAIKAT?


Gambar ini diterima melalui email. Abe tak berhasrat nak mengulas dengan lebih lanjut mengenai gambar-gambar ni, tapi korang boleh baca teks yang disertakan.
lagi Gambar & baca lagi, Klik TAJUK ENTRI ni

MISTERI: Pelihara Keris dan Menjaga AKIDAH



PERANAN KERIS YANG DI SALAH GUNA
Keris tidak dapat dipisahkan daripada orang Melayu. Keris merupakan lambang dalam alam latihan pertahanan diri bagi hulubalang-hulubalang dalam masyarakat Melayu sejak dari dahulu hingga kini. Kehebatan dan kemegahan seni latihan pertahanan diri juga tidak akan teserlah tanpa penggunaan keris.

Demikian juga sebahagian daripada permainan seni latihan pertahanan diri tidak akan sempurna jika tidak ada permainan keris. Keris juga merupakan senjata utama kepada ahli-ahli latihan pertahanan diri Melayu. Tanpa keris seperti ada kecacatan pada seni latihan pertahanan diri tersebut.

Sungguhpun keris tidak di bawa berjalan merata-rata pada zaman sekarang, namun ia masih lagi berfungsi sebagai mercu kemegahan seni latihan pertahanan diri tersebut, terutamanya pada saat upacara tamat latihan. Keris juga memainkan peranan penting kepada sesetengah Tok Bomoh, Tok Pawang dan Tok Dukun. Di dalam arena perubatan tradisional Melayu, keris digunakan sebagai alat perantaraan antara Jin dengan Tok Bomoh bagi mengadakan upacara tertentu.

KERIS PERLU DIPERASAPKAN
”Salah satu makanan JIN ialah asap…Dato Ismail Kamus”. Kadang-kala keris itu di asap dengan kemian terlebih dahulu untuk menyeru Jin yang dihajati. Setelah beberapa ketika datanglah Jin yang di seru itu melalui Tok Bomoh tersebut. Ada sesetengah Tok Bomoh yang mengeletar tubuh badan mereka apabila dimasuki Jin, namun ada juga yang sampai berguling-guling dan tidak ketinggalan juga yang berkeadaan biasa apabila di masuki oleh Jin tersebut. Setelah selesai upacara itu dan Jin tersebut telah keluar dari tubuh Tok Bomoh, maka keris tersebut akan di kucup, di asap dan disarungkan kembali ke dalam sarungnya.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Thursday, 18 October 2012

PERINGATAN!!! (Gambar) Selendang PARSI Yang Dipakai Pengikut DAJJAL... Harus WASPADA...!!!


Ini Selendang Parsi Yang Dipakai Pengikut Dajjal. Sahih Muslim, hadis ke 7034:

"Anas Bin Malik berkata bahawa Rasulullah saw berkata: 'Dajjal akan diikuti 70 ribu Yahudi dari Isfahan mengenakan selendang Parsi."
lagi GAMBAR KHAS, Klik TAJUK ENTRI ni

MISTERI: (Gambar) UncleSEEKERS, Syed Abdullah Bongkar Kisah HANTU JENGLOT



Pagi ni Abe nak bercakap pasal Jenglot... Korang ada tak maklumat pasal jenglot? kalau ada, kongsikan dengan Abe ye... Ni serba sikit je maklumat yang Abe dapat hasil Google & hasil maklumat yang kawan2 Abe bagi... Jenglot adalah makhluk seperti Hantu PONTIANAK yang menyerupai manusia kecil dengan rambut panjang. Ia biasanya ditunjukkan di beberapa muzium, termasuk yang berterusan Pameran Misteri, Jin, Hantu dan Keranda di Muzium Sultan Alam Shah, Shah Alam. 
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Wednesday, 17 October 2012

MESTI BACA: Jangan PUTUS Sahabat !!!


Biar tidak ada wang, jangan tidak ada sahabat. Biar kehabisan wang, jangan kehabisan sahabat, Biar putus wang, jangan putus sahabat. Sahabat adalah barang yang paling berharga daripada ringgit, dinar dan dirham ataupun barangan berharga lain.

Persahabatan yang diikat antara satu sama lain, hampir-hampir serupa seperti tali hubungan perkahwinan. Ia mengikat perasaan, mengikat fikiran, mengikat masalah, mengikat kebahagiaan hingga dirasakan semua itu adalah milik bersama.

Persahabatan yang sebenar-benarnya adalah yang dapat merasai susah sama-sama susah dan senang sama-sama senang, menang sama-sama menang, kalah sama-sama kalah, pahit-sama-sama pahit dan manis sama-sama manis. Inilah persahabatan yang sejati yang datang dari lubuk hati, yang tumbuh dari hati yang murni.

*Abe ada seorang Sahabat, sahabat sejati yang bakal pergi.... 

Selamat berjuang sahabatku
Semoga Allah berkatimu
Kenangan indah bersamamu
Takkan kubiar dia berlalu
Berjuanglah hingga ke akhirnya
Dan ingatlah semua ikrar kita

Published with Blogger-droid v2.0.9

TERGEMPAR: (Gambar) Analisis Penampakan HANTU Di UiTM Machang, KELANTAN



Gambar penampakan hantu kali ini dikirimkan oleh.. oleh sapa ye.. Arif rasanya. Tengok kat belakang anak gadis tu, ada macam kepala orang kat sebalik tingkap. Pengirim menyertakan teks tersebut:
baca lagi & lagi GAMBAR yang di ZOOM, Klik TAJUK ENTRI ni

TERKINI: 70 ribu YAHUDI ISFAHAN Di IRAN Akan Bersama DAJJAL?



Yang mengejutkan ada sebuah hadis Nabi yang tertera di dalam Sahih Muslim, hadis ke 7034:

"Anas Bin Malik berkata bahawa Rasulullah saw berkata: 'Dajjal akan diikuti 70 ribu Yahudi dari Isfahan mengenakan selendang Parsi."

Di Iran, Yahudi tersebar di tiga bandar besar; Tehran, Hamdan, Isfahan. Dan menurut data rasmi Iran, ada sekitar 30.000 orang Yahudi di Iran. Satu jumlah yang sangat besar di sebuah negara yang kononnya anti-Zionis. Isfahan, yang terletak di tengah-tengah Iran, dikelilingi oleh bandar-bandar berasaskan Syiah-seakan dengan jelas orang-orang Syiah melindungi mereka. Sedangkan orang-orang Sunni di Iran diburu seperti tikus, dan ulama-ulamanya digantung. Bahkan orang-orang Sunni tidak punya masjid untuk solat Jumaat. Orang-orang Yahudi mempunyai hubungan baik dengan kerajaan Iran. Mereka menganggap bahawa orang-orang Sunni sebagai musuh utama mereka.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Tuesday, 16 October 2012

Sekolah Rusia LARANG Pelajar Perempuan Islam PAKAI TUDUNG



Sekolah Rusia larang pelajar perempuan Islam pakai tudung. Beberapa keluarga Islam tidak membenarkan anak perempuan mereka belajar di sekolah-sekolah di selatan Rusia selepas pihak sekolah melarang pemakaian tudung.

Mufti wilayah Stavropol, Muhammad-Haji Rakhimov semalam berkata, beliau menerima banyak aduan daripada beberapa keluarga yang mendakwa anak perempuan mereka tidak dibenarkan memakai tudung di sekolah. Katanya, isu tersebut menemui gagal diselesaikan selepas ibu bapa murid dan pihak sekolah enggan mengalah, menyebabkan beberapa murid perempuan tidak hadir ke sekolah selama dua minggu. "Ibu bapa murid perempuan tidak membenarkan anak mereka ke sekolah dan situasi itu boleh menyebabkan agensi kebajikan kanak-kanak campur tangan," jelasnya.

Published with Blogger-droid v2.0.9

MESTI BACA: Nasihat IMAM SHAFIE Tentang Nilai Persahabatan


Hayatilah nasihat Imam Shafie ini dan jadilah ia sebagai panduan dalam kehidupan seharian..

PERSAHABATAN tulen memang sukar dicari. Hanya mereka yang benar-benar bersahabat dengan hati tulus dan ikhlas dapat mencari erti persahabatan tulen. Dalam hal ini, Iman Syafie ada memberikan nasihat dalam soal persahabatan.

Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwa ragaku, seakan-akan aku mencintai sanak saudaraku. Sahabat yang baik adalah yang sering sejalan denganku dan yang menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati. Aku selalu berharap mendapatkan sahabat sejati yang tidak luntur baik dalam keadaan suka atau duka. Jika itu aku dapatkan, aku berjanji akan selalu setia padanya. Kuhulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan berasa senang.

Barang siapa menghormati orang lain, tentulah dia akan dihormati. Begitu juga barang siapa menghina orang lain, tentulah dia akan dihinakan. Barang siapa berbuat baik kepada orang lain, baginya satu pahala. Begitu juga barang siapa berbuat jahat kepada orang lain, baginya seksa yang dahsyat. Menghadapi musuh." Sahabat yang sebenar ialah yang menegur dan membetulkan kesilapan kita ...bukan yang hanya menguagkapkan kata-kata yang manis untuk menjaga kepentingan dirinya..."

Published with Blogger-droid v2.0.9
Monday, 15 October 2012

HIDUP Untuk MEMBERI



Terkadang ada kalanya kehadiran kita di samping orang sekeliling tidak dihargai. Hinggalah salah seorang daripadanya terlebih dahulu melangkah pergi. Walau hanya dengan beberapa pemberian yang sangat kecil pernah diperolehi. Namun itulah yang terus dihargai dan diingati. Inilah lumrah sifatnya manusia yang jarang menghargai apa yang ada di sisi.

Pada Abe, ERTI HIDUP DENGAN MEMBERI walau mungkin nampak pada mulanya tidak dihargai, lambat laun pasti ia akan meninggalkan kesan pada hati, sanubari dan diri seseorang. Ada pepatah pernah menyebut: Jadilah seperti pokok, Walau dilontar dengan tahi, Namun ia tetap memberikan buah dan kebaikan pada hidupan sekeliling. Ramai yang akan mempersoalkan tentang apakah sumbangan korang pada yang lain. Sama ada sumbangan pada orang perseorangan, kepimpinan atau pun persatuan. Namun acap kali inilah yang menjadi persoalan dan bualan orang. 

Sedarkah kita??
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

EKSKLUSIF: (Gambar) Penampakan IMEJ HANTU Ketika Sedang BBQ


Gambar hantu kali ini bertajuk 'Gambar Hantu Ketika BBQ' sebab pengirim kata gambar ni diambil masa diaorang bakar-bakar ikan kat rumah dia. Ok cakap banyak tak guna, teks berikut disertakan oleh pengirim gambar KONONnya gambar hantu ini. Gambar ni Abe tutupkan mata individu yang terlibat ye, untuk keselamatan.

Gambar ini ialah gambar yang diambil oleh adik saya waktu sedang bakar2 ikan di rumah saya dengan kawan-kawan beberapa tahun lepas. waktu tu dah lebih jam 1 pagi tak silap saya... menurut adik saya, mulanya dia memang dah nampak makhluk tu, kemudian dia fikir, "apa kata try test tengok tangkap gambar kot2 boleh masuk gambar makhluk bertuah tu." (adik saya dah biasa nampak benda2 macam ni so dia tak de la heran sangat) so dia pun ambil gambar dan memang masuk dalam kamera.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Sunday, 14 October 2012

NAFSU Jadi RAJA...


Tadi Abe dengar seseorang berkata ayat ni. Secar tak sengaja Abe dengar. Pada Abe, Si Pengeluar ayat ni terlalu JAHIL, grrrrrrrr.... Katanya lebih kurang macam nilah: ‎"kadang-kadang kita merasa cemburu bila melihat pasangan kekasih berpelukan di atas motor, berpegangan tangan di pusat membeli-belah, 'Berdating' ditaman bunga.. 

Ini pemikiran orang yang Pegangan AGAMAnya diletakkan di Kaki & NAFSU dia angkat menjadi RAJA. Tetapi ketahuilah bahawa ALLAH sayang kan hambanya, DIA tidak mahu kita lalai & melakukan dosa.

"Allah simpankan Jodoh kita untuk kita bertemu dengan Cara Yang HALAL.. Subhanallah"

Published with Blogger-droid v2.0.9

MISTERI: Appartment BerHANTU Di GENTING HIGHLAND


Sambil menunggu Tuan Mat, sempatla jugak Abe nak kongsi cerita ni dengan korang semua... Abe sendiri tak la pernah sampai ke sini, tapi Abe telah diceritakan pasal kisah ni oleh kawan lama Abe... Bila dapat maklumat, terus Abe buat 'entri' ni... Kisahnya mengenai 'AMBER COURT' yang terletak di Genting Highland...
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

SERAM: Hantu TANPA KEPALA di Kulim


Gambar Hiasan – Hantu tanpa kepala yang sering menggangu penduduk Kulim
Ada dalam kalangan kita menolak kewujudan alam misteri dan mistik. Tidak kurang yang menyatakan ia hanya tahyul dan tidak seharusnya dipercayai. Bagi penduduk Terap Daerah Kulim Kedah, penemuan mayat tiga beradik tanpa kepala beberapa tahun lalu, meninggalkan kesan kepada mereka apabila jelmaan hantu lembaga tanpa kepala sering ditemui berdiri di tepi jalan apabila menjelang waktu tengah malam terutama ketika waktu hujan.

Ada juga penduduk kampung yang pernah melihat lembaga itu pada waktu pagi, terutama yang bekerja di ladang getah. Seorang Penoreh Getah, En. Abu Hassan Ismail yang tinggal di Terap sejak 54 tahun lalu berkata, hanya mereka yang pernah bertemu dengan lembaga hantu itu sahaja akan mempercayai kewujudannya. Menurutnya, sehingga kini, ramai penduduk sudah melihat sendiri dan ada antara mereka yang sampai demam kerana terkejut.

baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

SERAM: (Gambar) Eksklusif Penampakan HANTU Sungai Melaka


Gambar kali ni nampak macam real punya tahap sahih. Disyaki berlaku di sungai Melaka. Sebuah bas sudah terjunam ke dalam sungai. Dan kelihatan di situ penampakan gambar penunggu sungai tersebut sedang menanti di bawah jambatan. Kelihatannya gembira. Tak banyak info yang ada mengenai kejadian kemalangan tersebut, ada orang mati ke tidak. Kawasan kemalangan memang digemari penunggu-penunggu dan jembalang. Gambar ni Abe ambil dari Ex-Student Abe.

Post Terbaik Que Minggu Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Welcome

Welcome

Exchange Bloglist Que

Sahabat Que

Search Blog Que

Loading...

Follow us on Facebook

Hak Cipta Que Achmad @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

Google+ Followers

Bloglist Que I

Que Achmad menulis...

Sahabat, Abe alu-alukan komen korang semua kat 'entri2' Abe.. Senang je caranya: Korang Klik pada Tajuk Entri, pastu 'Post A Comments' je.. Terima Kasih, Jasamu Dikenang.. Pe2 hal, email je Abe di: queachmad@queachmad.com