Sahabat Que 'Silent Readers'

MESTI BACA: Remaja Melakukan MAKSIAT Dalam Tandas

10/24/2012 12:30:00 am

Tempat: Kelas Tingkatan 6 Melur 

Situasi: Pelajaran Bahasa Melayu. Cikgu Sahab meminta pelajar menghuraikan pendapat dan pandangan masing-masing mengenai tajuk "Kenapa Remaja Melakukan Maksiat Dalam Tandas Awam"  

Sharifah Aina Binti Jeffry Anas: pada pendapat saya, remaja yang sanggup melakukan maksiat dalam tandas adalah dari kalangan mereka yang tidak berkemampuan menyewa bilik hotel.

Zakaria Bin Mohammad Khuzairi: Saya tidak bersetuju kerana ada diantara mereka yang datang dari golongan berkemampuan tetapi masih melakukan perkara sedemikian. 


baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Khairil Osman Bin Abd. Rahman: Menurut firasat saya, remaja tersebut berada dalam keadaan kelam kabut. Tak sempat cari hotel. Dan sebab utama yang lain, mereka buta tentang agama. 

Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan: Saya tidak bersetuju bahawa pelajar tersebut buta tentang agama. 

Khairil Osman Bin Abd. Rahman: Kenapa pulak? bukankah umat yang melakukan maksiat sebegini sebenarnya tidak tahu atau tidak menghayati pendidikan agama? 

Cikgu Sahab: (bertanya kepada Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan) Mengapa kamu tidak bersetuju dengan pendapat Khairil Osman Bin Abd. Rahman? 

Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan: Sebenarnya mereka amat arif dengan agama. Sebab mereka tahu yang malaikat TIDAK akan masuk tandas. Oleh itu, jika mereka melakukan maksiat dalam tandas, malaikat tidak dapat menulis amalan buruk yang mereka lakukan. 

Cikgu Sahab: ?!! 

p/s: Siapa kata Malaikat x boleh nmpk apa kita buat dlm tandas, dr jauh di boleh nmpk kita apa yg kita buat dlm tandas.''

You Might Also Like

6 comments

  1. Hahaha..lawak sikit..=D macam2 lah pemikiran..

    ReplyDelete
  2. Huhuhu.. boleh jawab macam tu erk..

    Jom Tambah ilmu : Sebab Allah menurunkan bala bencana

    ReplyDelete
  3. hadoii.. macam2 dak2 tuh.. malaikat rahmat je xmasuk, malaikat raqib-atid n malaikat maut masuukkk..! :)

    ReplyDelete
  4. erkk..pasni lagi ramai org buat maksiat dalam tandas..hahaha

    ReplyDelete
  5. hahahaha..... menarik cerita abng Que kali ini :)

    ReplyDelete
  6. Tuhan Maha Mengetahui...segala perbuatan kita akan di catat oleh malaikat...Org yg tahu bab agama tetapi tidak mengamalkannya, beginilah caranya.

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad