ZALIM: Kandang Untuk Peminta Sedekah Di CHINA. KANDANG?

Pepagi ni Abe nak kongsikan dengan korang semua tentang kisah ni. Ini mende Sebenar tau. Kisah tentang Peminta2 Sedekah di Negara China, yang mengejutkan dimana mereka2 diletakkan dalam kandang. Kandang? Biar betul? ZALIMnya... Taknak cakap panjang, ni Abe share berita pasal ni. Korang baca ye... Kisahnya... 

Di Nanchang China, pihak berwajib mengarahkan kesemua peminta sedekah untuk meminta sedekah dari kandang besi. Tindakan ini diambil kerana pihak berwajib kerap ,menerima rungutan dari orang ramai setiap tahun bahawa peminta sedekat menggangu mereka sepanjang festival keagamaan berlangsung. Peminta sedekah ini diarahkan duduk di dalam kandang sepanjang festival. 
lagi gambar Klik TAJUK ENTRI ni 

Kegagalan mematuhi arahan akan mengakibatkan diri mereka dihalau keluar dari bandar. Sungguhpun tindakan ini menerima reaksi positif dari pengunjung, netizen China merasakan tindakkan pihak berwajib ini melampau dan melanggar hak asasi manusi golongan peminta sedekah. Bagi mereka adalah tidak patut manusia disangkar seperti binatang. China boleh tahan ganas.


Laporan asal 2OceansVibe

2 comments:

{ PaPa Blogger } at: 10/10/2012 12:59 am said...

Sejahat jahat sya ni, yg suka tangkap pengemis, tak suka tengok dorang dibuat macam anjing,, kesiant

{ Herma Julianny } at: 10/10/2012 5:55 am said...

walaupun china dah mencapai negara maju dan mampu bersaing dengan negara besar seperti AS, tapi lihatlah kesannya..
masih ramai rakyat miskin dan menderita..
mungkin peminta sedekah tu mengganggu ketenteraman orang ramai, sebab ramai yang memaksa diberi duit kan..
sebab tu dibina kandang begitu..

Post a Comment

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

 

Copyright © 2010 Que Achmad DotCom, All Rights Reserved. Design by DZignine