Sahabat Que 'Silent Readers'

EKSKUSIF: Mengaku PERKOSA

10/12/2012 11:00:00 am

JOHOR BAHRU: Seorang peniaga pasar malam berusia 30 tahun yang berkahwin dengan seorang remaja perempuan tempatan berusia 13 tahun di Songkhla, Thailand bulan lalu, dijatuhi hukuman penjara 10 tahun di Mahkamah Sesyen, Johor Bahru, di sini, semalam.

Tertuduh dikenakan hukuman itu selepas mengaku bersalah terhadap dua pertuduhan merogol remaja terbabit di rumah sewa lelaki itu di Jalan Saujana, Plentong, Masai di sini yang berlaku sebulan sebelum pernikahan mereka.
baca lai Klik TAJUK ENTRI ni
Mengikut pertuduhan pertama, tertuduh, Roslan Zakaria yang berasal dari Padang Serai, Kedah didakwa merogol seorang remaja perempuan pada jam 12.30 tengah hari, 10 Ogos lalu. Kedua-dua pertuduhan itu memperuntukkan hukuman penjara tidak kurang dari lima tahun dan tidak melebihi 20 tahun serta sebatan.


Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Dzul Iswari Mohd Jaafar yang mencadangkan mahkamah supaya mengenakan hukuman setimpal terhadap tertuduh kerana mangsa adalah gadis bawah umur berusia 13 tahun 6 bulan dan seharusnya dilindungi.



Bagaimanapun, Roslan hanya menjalani hukuman penjara lima tahun selepas Zamri menjatuhi hukuman penjara lima tahun bagi setiap pertuduhan yang dijalankan serentak. Manakala bagi pertuduhan kedua, Roslan didakwa mengulangi perbuatan sama pada jam 12.30 tengah hari pada 13 Ogos lalu dengan kedua-dua kejadian berlaku di lokasi sama.


Hakim Zamri Bakar menjatuhkan hukuman penjara 10 tahun terhadap Roslan selepas tertuduh mengaku bersalah terhadap kedua-dua pertuduhan berkenaan.

You Might Also Like

2 comments

  1. ohhh dunia...
    moga kita dijauhi semua perkara ini.

    ReplyDelete
  2. ujan bagaikan ribut melanda arini .. sangat takut mendengar bunyi angin yang terjerit2 diluar tingkap!!!

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad