Sahabat Que 'Silent Readers'

SEDIH: Ratapan IBU Di Tengah Jalan

10/09/2012 05:36:00 pm


PILU...Rosnah (dua dari kanan) ditenangkan selepas menatap jenazah Nurul Nabilah (gambar kecil).
PILU...Rosnah (dua dari kanan) ditenangkan selepas menatap jenazah Nurul Nabilah (gambar kecil).
MASJID TANAH: “Arwah sempat mencium pipi saya bertalu-talu dalam keadaan tergesa-gesa tanpa menjamah sarapan dan memberitahu sudah terlambat menghadiri kuliah,” kata Rosnah Sulong, 59, ibu kepada Nurul Nabilah Daud, 18, yang terbunuh dalam kemalangan di Kampung Durian Daun, di sini, semalam. Kejadian jam 8 pagi itu berlaku ketika mangsa yang masih menuntut di Kolej Komuniti Masjid Tanah itu dalam perjalanan ke kolej terbabit.

Difahamkan, mangsa yang menunggang motosikal Honda EX5 dari arah Lendu ke Masjid Tanah hilang kawalan ketika melalui satu selekoh lalu terbabas dan memasuki laluan bertentangan. Motosikal mangsa yang dipercayai terseret bertembung dengan sebuah kereta Proton Iswara Aeroback dinaiki dua pekerja kontrak menyebabkannya meninggal dunia di tempat kejadian.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

Menurut Rosnah, dua hari sebelum kemalangan itu, mangsa menyatakan hasrat untuk tidur di rumah seorang rakannya sedangkan tidak pernah berbuat demikian sebelum ini. “Tanpa membantah, saya memberi kebenaran kepadanya. Pagi tadi (semalam), ketika saya sedang mengaji, dia (arwah) memeluk dan mencium pipi saya sambil berkata perlu pergi segera. “Saya tidak sangka ia ungkapan terakhir dan petanda dia mahu pergi meninggalkan kami buat selama-lamanya,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.

Sementara itu, pemandu kereta Iswara, Zaini Sidek, 42, berkata, ketika kejadian dia dan rakan sekerjanya, Omar Md Dom, 52, dalam perjalanan menuju ke tempat kerja mereka di kampung berkenaan. “Saya terkejut apabila melihat motosikal mangsa terbabas akibat jalan licin dan terjatuh sebelum terseret di laluan bertentangan.

“Melihat keadaan itu, saya terus memaut stereng ke kiri dengan harapan dapat mengelak daripada bertembung dengan motosikal mangsa, namun gagal,” katanya. Menurutnya, dia memberhentikan kereta di bahu jalan dan berlari ke arah mangsa yang terbaring kaku di laluan bertentangan manakala motosikal itu dilihat tercampak 15 meter ke depan. “Saya cuba mengejutkan mangsa tanpa menyentuh tubuhnya, namun tiada sebarang tindak balas,” katanya. Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan kejadian berkenaan.

You Might Also Like

1 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad