Sahabat Que 'Silent Readers'

MISTERI: (Gambar) UncleSEEKERS, Syed Abdullah Bongkar Kisah HANTU JENGLOT

10/18/2012 01:30:00 pm


Pagi ni Abe nak bercakap pasal Jenglot... Korang ada tak maklumat pasal jenglot? kalau ada, kongsikan dengan Abe ye... Ni serba sikit je maklumat yang Abe dapat hasil Google & hasil maklumat yang kawan2 Abe bagi... Jenglot adalah makhluk seperti Hantu PONTIANAK yang menyerupai manusia kecil dengan rambut panjang. Ia biasanya ditunjukkan di beberapa muzium, termasuk yang berterusan Pameran Misteri, Jin, Hantu dan Keranda di Muzium Sultan Alam Shah, Shah Alam. 
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
"Kami telah mendapat kebenaran pemilik untuk memeriksa makhluk dan telah mereka X-ray. Satu menunjukkan kehadiran tulang di tangan, "kata Syed Abdullah @ UncleSeekers. Beliau berharap 'jenglot', yang sedang menjalani ujian DNA di Universiti Sains Malaysia, tidak akan berubah menjadi palsu. "Ia boleh menjejaskan kredibiliti dan reputasi masyarakat paranormal penyiasat," katanya

"Kami mahu tahu jika makhluk ini adalah untuk sebenar. Pemilik membeli jenglot di Indonesia antara RM5,000 dan RM30,000." Kata Zafarina, yang telah memeriksa gigi artifak manusia yang berusia 2,000 tahun yang ditemui di Gua Niah, Sarawak, pada tahun lepas, berkata beliau memerlukan sebulan untuk memeriksa jenglot. "Dari mata kasar, makhluk kelihatan seperti mereka telah dibina

"Rambut kelihatan seperti ia telah diimplan manakala bahagian-bahagian badan yang ditampal bersama-sama. Gigi tidak lama seperti bahagian badan. 

Menurut sumber yang Abe dapat dari En Google, di Indonesia, Pakar Ghaib Muhammad Idrus, berkata bahawa kewujudan buatan manusia 'jenglot' di Indonesia adalah meluas. "Ia dijual kepada orang-orang yang menggunakan mereka untuk menakut-nakutkan orang ramai daripada mencuri buah-buahan dari kebun atau untuk 'melindungi' tempat," katanya. 

You Might Also Like

4 comments

  1. mcm toyol jugak la,boleh beli beli

    ReplyDelete
  2. da agak mesti tipu punyer la....keras semacam jer takkan la real, berdosa simpan benda ni, khurafat...

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad