Sahabat Que 'Silent Readers'

EKSKLUSIF: (Gambar) Betul Ke Ini GAMBAR MALAIKAT?

10/19/2012 07:00:00 pm

Gambar ini diterima melalui email. Abe tak berhasrat nak mengulas dengan lebih lanjut mengenai gambar-gambar ni, tapi korang boleh baca teks yang disertakan.
lagi Gambar & baca lagi, Klik TAJUK ENTRI ni

Wallahua'alam....... Salam,
Gambar nie diceritakan sendiri pada aku oleh jurugambar yang amik gambar nie. Dia diupah oleh Tabung Haji dan terlibat dalam merakamkan gambar jemaah haji yang menunaikan rukun islam pada disember 2008. Masa gambar diambil, tiada sebarang perubahan cuaca atau kerosakan pada kamera. Gambar di ambil di mudzalifah semasa jemaah berhenti untuk berehat seketika dan beribadat.
Bila dilihat semula gambar nie, jurukamera baru perasan terdapat "bubble" di dalam gambar berikut. Jika diperhatikan seolah2 terdapat tulisan kalimah Allah swt.. Persoalan didalam gambar ini dirujuk pada ustaz di sana. Ustaz menceritakan kebarangkalian pada waktu itu malaikat turun dari langit..
Tetapi untuk tidak menujukkan wajah sebenar malaikat, ia hanya menunjukkan namanya sahaja. So, kesimpulannya. .... setiap satu "bubble" itu mewakili satu nama malaikat. Bayangkan lah betapa besarnya kuasa Allah swt...... Panjang2 kan lah email nie.... Mungkin ada yang ingin sampaikan pada semua umat Nabi Muhammad saw pada ketika ini...
 Wallahualam. ..

You Might Also Like

8 comments

  1. Assalamualaikum wbt

    Saya tidak fikir, bubble itu malaikat, saya juga ada gambar sedemikian juga di Mudzalifah tahun 2008

    ReplyDelete
  2. tu namanya orbs, mahluk alah ghaib, spesis jin, bkn malaikat.

    ReplyDelete
  3. Allah maha besar..akan tetapi yg ini adalah objek yg dinamakan orbs..

    ReplyDelete
  4. saya rasa bukan malaikat..bukan senang manusia biasa dpt melihat malaikat walaupun bentuk apa sekali pun. yg mungkin sekali dalam gambar tersebut adalah makhluk halus yang lain. bukan manusia saja yg beriman kepada Allah tetapi ramai lagi makhluk yang tidak kita ketahui wujud di alam ini dan beriman kepada Allah. Wallahualam...

    ReplyDelete
  5. udah bego, sotoy pula

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Search Blog QueAchmad