Sahabat Que 'Silent Readers'

TERKINI & PANASSSS: Mahkamah Benarkan Kerajaan Negeri Kelantan Timbulkan Persoalan Undang-Undang Berhubung Tuntutan Royalti Minyak Daripada Petronas & Kerajaan Persekutuan

10/03/2012 12:43:00 pm


Mahkamah Persekutuan membenarkan Kerajaan Kelantan menimbulkan beberapa persoalan undang-undang berhubung tuntutan pembayaran royalti minyak daripada Petronas dan kerajaan persekutuan. Oleh kerana tiada bantahan, lima panel hakim yang diketuai oleh Presiden Mahkamah Rayuan Md Raus Sharif membenarkan permohonan itu. Anggota panel lain termasuk Hakim Ahmad Maarop, Zainun Ali, Sulong Matjeraie dan Jeffrey Tan Kok Wha. Kerajaan Kelantan diwakili oleh Tommy Thomas manakala Petronas diwakili oleh Cecil Abraham dan Rishwant Singh. Azizah Nawawi, ketua bahawa sivil di Pejabat Peguam Negara mewakili kerajaan.
Published with Blogger-droid v2.0.9

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad