Sahabat Que 'Silent Readers'

[TERGEMPAR] MAYAT PELAJAR TERGANTUNG DITEMUI | LOKASI: Asrama Maahad Tahfiz Kok Lanas Kelantan

12/13/2013 12:26:00 pm


[TERGEMPAR] MAYAT PELAJAR TERGANTUNG DITEMUI | LOKASI: Asrama Maahad Tahfiz Kok Lanas Kelantan | Salam. Makluman awal jumpa mayat dalam keadaan tergantung di Asrama Maahad Tahfiz Kok Lanas kelantan. 


Pengadu: Ahmad Pakharudin bin Deraman, kpt : 680903-03-5**1, umur : 45 tahun, alamat : No 52 Kg Cherang 16600 Pulai Chondong, Kelantan. 
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Fakta kes:

Pada 12/12/2013 jam l / kurang 9.30 pagi semasa pengadu buat rondaan dan pemantauan kebersihan ASRAMA MAAHAD TAHFIZ KOK LANAS dan apabila melalui kawasan tandas pelajar, pengadu terhidu bau busuk. Pengadu terus beritahu rakan dan terus memanggil Encin Zulrajali dan beritahu hal tersebut. Encik Zulrajali terus ke tempat tandas tersebut dan melihat dari atas dan dapati terdapat mayat seorang lelaki dalam keadaan tergangtung di bilik tandas tersebut.  

Tindakan :

IO bersama jurugambar Kpl Shahrukamar dan anggota detektif standby Kpl Ilias dalam perjalanan ke tempat kejadian. 

Telah maklumkan kepada Forensik IPK ( berada di Bachok siasatan kes 39B ADB ). Telah maklumkan kepada Forensik HRPZ II. IO dapati tempat kejadian berlaku di tandas Asrama Maahad Tahfiz Sains Nurul Aman Kok Lanas 16450 Kota Bharu Kelantan.  Tandas mempunyai 2 pintu utama (keluar masuk), 10 pintu tandas (5 sebelah kiri dan 5 sebelah kanan, tandas berasingan) kejadian di pintu tandas nom 3 sebelah kanan. Pintu tandas berkunci dr dalam. Terdapat sebatang kayu saiz 2x3 inci sepanjang l/kurang 7 kaki di bahagian atas. Mangsa tergangtung menggunakan kain sarung pelikat berbaju tetapi tanpa seluar. Barang yang dijumpai pakaian seperti baju dan seluar disyaki milik mangsa dan kaca mata di atas lantai, darah dan najis. 

Hasil temubual pengadu. Memaklumkan bahawa jumlah Keseluruhan pelajar adalah seramai 382 orang dan hanya 22 orang sahaja yang masih tinggal kerana mengikuti pengajian insentif sejak tamat peperiksaan SPM 2013. dan kesemua 22 orang pelajar ada (setelah dibuat rollcall pagi td - tiada yang hilang). 

Hasil temubual saksi nama Ayadi Muhadzir bin Khusairi, pelajar di Maahad tersebut dapati pintu tandas tersebut telah tertutup sejak hari sabtu @7/12/13 semasa mahu pergi mandi, tiada bau apa-apa. 

Disyaki kayu tersebut di ambil dari luar tempat projek pembaikpulih asrama tersebut (baiki longkang, mengecat dan baiki syiling - telah bermula sejak 3 minggu lepas, tiada saksi dari pekerja berkenaan).

Maklumat mangsa tidak dapat dikenal pasti kerana tiada pengecaman dari saksi dan tiada maklumat diri seperti kad pengenalan.  Mangsa sekarang ini di bawa ke Forensik HRPZ II untuk siasatan lanjut.

Sekian terima kasih Tuan.

Update: Dukacita dimaklumkan mayat yg ditemui dlm tandas asrama mtsna hr ni sah milik pelajar ting 4 mtsna. Pengecaman telah dibuat oleh ayahnya sdiri ditambah lg dompet mangsa telah dijumpai dlm dorm asrama..
Published with Blogger-droid v2.0.10

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad