Sahabat Que 'Silent Readers'

Bunyi Macam ISLAMIK Tapi Sebenarnya PALSU | JAWAPAN Berkaitan ISU TARIKH 26 Haribulan

12/25/2013 11:41:00 pm


Bunyi Macam ISLAMIK Tapi Sebenarnya PALSU | JAWAPAN Berkaitan ISU TARIKH 26 Haribulan | Perkara palsu begini menunjukkan betapa kita boleh diperkotak-katikkan kerana tiadanya inisiatif untuk membuat sedikit kajian sebelum mengedarkan sebarang maklumat. Ini jawapan balas:


Jawapan seorang ustaz pasal fakta nombor yg telah dihantar diatas:
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Dlm Al-Quran Juz ke 26 tiada ayat seperti di atas, yg ada hanya dlm Bible Alkitab, surah Hagai 2:6.

Sebab saya tgk benda ni disebarkan secara meluas kat fb dgn whatsapp, bila google rupanya sumber dari bible, takut propaganda dari org kristian.

Saya tak arif, tapi saya rujuk www.surah.my utk terjemahan Al-Quran

Terjemahan bible boleh rujuk http://alkitab.sabda.org/bible.php

Mmg betul semua yg berlaku atas Kekuasaan Allah. Tapi msg di atas tu adalah propaganda.

Ayat yang disebarkan di atas tu mmg petikan asal dari ALKITAB. “Sedikit waktu lagi Aku akan menggoncangkan langit dan bumi, laut dan darat”. Ini propaganda niat Jahat utk org merujuk dan mempercayai ALKITAB.

Berhati2 lah kwn2, Juzuk 26 surah ape n ayat berape?

Message yang di foward brkenaan peristiwa yang brlaku smpena tarikh 26 tu BUKAN dari quran sebenarnya ia dr sumber BIBLE.. 

Ni terjemahan dari BIBLE:

2:6 (2-7) Sebab beginilah firman TUHAN semesta alam: Sedikit waktu lagi maka Aku akan menggoncangkan langit dan bumi, laut dan darat

entri sebelum KLIK

Published with Blogger-droid v2.0.10

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad