Saya Tidak Percaya ALLAH ITU WUJUD !!! | KISAH NYATA KISAH BENAR


Saya Tidak Percaya ALLAH ITU WUJUD !!! | KISAH NYATA KISAH BENAR | Ada seorang lelaki pergi ke kedai gunting rambut untuk menggunting rambutnya.


Apabila tukang gunting rambut itu memulakan tugasnya, mereka pun berborak dan bercakap mengenai banyak perkara.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Tapi bila mereka mula berbicara mengenai Allah, Tukang gunting rambut itu pun berkata, saya tak percaya Allah itu wujud?

Kenapa kamu kata begitu? tanya si lelaki tadi.

Cuba kamu keluar di tengah jalan itu dan tunjukkan pada saya bahawa Allah Itu wujud. Kalau betul Allah wujud, kenapa ramai sangat orang sakit kat luar tu? Kenapa masih ada kanak-kanak yang terbiar? Kalau betul Allah wujud, dah tentu tiada kesakitan dan keperitan hidup dalam dunia ni. Saya tidak dapat bayangkan Allah yang maha penyayang boleh membenarkan semua ini berlaku?

Si lelaki itu pun berfikir sejenak. Tapi dia tidak memberi sebarang Jawapan kerana tidak mahu memulakan pertengkaran. Selepas tukang gunting itu menghabiskan tugasnya, si lelaki tadi pun pergi.
Selepas beberapa langkah, si lelaki tadi ternampak seorang lelaki berambut panjang, selekeh, kotor tidak terurus.

Si lelaki tadi pun berpatah balik dan pergi semula ke kedai gunting rambut tadi dan berkata, kamu tahu tak yang sebenarnya tukang gunting rambut juga tidak wujud??

Kenapa kamu kata mcm tu? Sedangkan saya baru sahaja selesai gunting rambut kamu tadi? kata tukang gunting rambut tersebut.

Tidak! kata si lelaki tadi. Kalau tukang gunting rambut wujud, dah tentu tidak ada orang yang berambut panjang tidak terurus dan kotor serta panjang dan kotor macam lelaki di tepi jalan itu.

Ah! tukang gunting rambut memang wujud! Lelaki tu jadi macam tu sebab dia tidak datang pada saya untuk menggunting rambutnya! kata Tukang gunting rambut.

Tepat sekali! Kata si lelaki tadi.

That's the point!. Allah juga wujud. Itulah yang terjadi (keperitan & Penderitaan) jika manusia tidak mengingatinya dan kembali padanya untuk memohon pertolongan...

Published with Blogger-droid v2.0.10

Artikel Menarik Lainnya



0 comments:

Post a Comment

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

QUE ACHMAD DOT COM


KELAB BLOGGER BEN ASHAARI


GOOGLE +

NETWORKEDBLOGS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SENARAI ENTRI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CARIAN ENTRI

Loading...
Hak Cipta Que Achmad Dot Com @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Featured Posts