Sahabat Que 'Silent Readers'

KWSP BANTUAN KEMATIAN UNTUK PEWARIS | [PERHATIAN KHAS] KEPADA SEMUA PENCARUM KWSP

12/17/2013 02:25:00 pm


KWSP BANTUAN KEMATIAN UNTUK PEWARIS | [PERHATIAN KHAS] KEPADA SEMUA PENCARUM KWSP | PERHATIAN kepada semua orang yang mempunyai akaun KWSP!


Tidak kira berapa umur anda, tidak kira berapa lama anda memegang akaun KWSP anda, tidak kira berapa banyak wang yang anda ada dalam akaun KWSP, dan tak kira berapa lama anda telah mencarum untk KWSP.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Mengikut Undang-undang Kerajaan, KWSP perlu membayar RM 2500 untuk keluarga pemegang akaun KWSP apabila pencarum meninggal dunia (ahli keluarga perlu menuntut RM 2500 dalam tempoh 6 bulan). KWSP tidak pernah memberitahu kepada semua tentang ini, sangat sedikit orang yang benar-benar menerima RM 2500 apabila ahli keluarga meninggal dunia kerana tidak ramai yang tahu tentang perkara ini.

Di manakah RM 2500 pergi apabila keluarga si mati itu tidak menuntut? poket seseorang? Kita tidak tahu! Oleh itu, sila sampai maklumat ini kepada semua keluarga, saudara-mara, rakan sekerja dan rakan-rakan, biarkan mereka tahu tentang maklumat ini dan jangan lupa untuk menuntut RM2500 apabila dalam keluarga mereka ada yang meninggal dunia. Jangan biarkan RM 2500 pergi ke poket seseorang!


Published with Blogger-droid v2.0.10

You Might Also Like

2 comments

  1. Pak mertua aku dah meninggal sejak thn 2008 blh tak mak mertua aku tuntut RM2500.?

    ReplyDelete
  2. Saya dapat duit tsbt dlm masa dua hari dari hari saya melapurkan kematian isteri saya di pejabar kwsp kajang. Pehak kwsp kajang juga membuat susulan.

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad