Sahabat Que 'Silent Readers'

[EKSKLUSIF] 5 TIPS Untuk SUAMI | Dan Yang BAKAL Bergelar SUAMI

12/29/2013 03:00:00 pm

[EKSKLUSIF] 5 TIPS Untuk SUAMI | Dan Yang BAKAL Bergelar SUAMI | ISTERI adalah anugerah dan nikmat istimewa yang diberikan oleh Allah untuk lelaki.


Kebanyakan kita apabila bercinta amat romantik namun apabila sudah berkahwin, sifat romantic tersebut semakin padam dan hampir lenyap.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Semaikan semula perasaan cinta anda agar hidup suami isteri bertambah dengan nikmat dan kebahagiaan.
Berikut adalah tips untuk suami atau yang bakal bergelar suami:

1. Berikan bunga atau hadiah istimewa

Boleh dilakukan pada awal bulan setiap kali menerima gaji. Hantarkannya semasa dia bekerja atau dirumah. Luahkan kasih saying anda. Hadiah dan bunga tidak perlu mahal.

2. Berikan Kad, Surat, Text atau FB message

Tulis sesuatu yang indah untuk isteri seperti betapa cantiknya dia, rindukan masakannya (walaupun maggi) atau sekadar ucapan terima kasih kerana menjaga dan mendidik zuriat anda.

3. Ringankan beban isteri

Cinta tidak perlu diluahkan dengan kata-kata. Ia amat bermakna apabila dipraktikkan. Tolong Isteri dengan kerja rumah yang begitu membebankan. Mengambil giliran menjaga anak atau dengan memberikannya sedikit masa (Time Out) masa untuk rehat seketika dari membuat kerja rumah (bagi surirumah sepenuh masa).

4. Luahkan kasih sayang

Bilakah kali terakhir anda mengucapkan cinta anda kepada isteri? Ucapan ini amat bermakna. Ia sbenarnya memberikan maksud yang luas. Dengan mengucapkan cinta, anda seperti memberikan harapan dan keyakinan kepada isteri dan menguatkan semangat untuknya dalam menghadapi dunia yang penuh dugaan ini.

5. Bawa dia keluar

Gunakan masa yang ada untuk membawa isteri anda keluar bersiar. Jika ada peluang, lakukan aktiviti bersama-sama seperti menaiki basikal, berjogging, melawat museum atau pameran atau sekadar jalan jalan cari makan.

You Might Also Like

1 comments

  1. Masa mula2 kawin (esp isteri bekerja bekerja), kebanyakan isteri memang sngat suka kalau suami sama2 jaga anak, masak, urus rumah tangga. Baru le kalau dia 'nak' kita, kita rasa seronok. Almaklum lah, kbnyakan isteri bila dah beranak pinak, tenaganya & tumpuannya pada suami tak mcm masa mula2 kawin, jadi sebab suami pandai amik hati, isteri bole cair.

    Seterusnya semakin lama kawin , perkara tambahan yg kbnyakan isteri2 mau ialah suami jinak2 berjamaah di surau, masjid , pendek kata, cenderung pada agama tu bertambah.

    Dalam pada tu suami tak kedekut & terlalu boros.

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad