Sahabat Que 'Silent Readers'

FAKTA: KLIA, Lapangan Terbang Ke-5 TerBAIK di dunia...

6/06/2012 01:48:00 pm

Salam

Setiapkali seperjalanan Abe merantau ke Negeri orang melalui KLIA, setiapkali itulah Abe akan terMenikmati keindahan & kecantikan KLIA. Abe suka sangat tengok, cantik... Bila duk sorang-sorang, Abe 'try'lah google KLIA, pastu hasil yang Abe dapati KLIA ni tersenarai dalam 'ranking' ke-5 Lapangan Terbang Terbaik di Dunia... TAHNIAH...

Bangga jugaklah Abe... hehehhehe (soal abis berapa kerajaan belanjakan untuk bina KLIA, jangan tanya Abe sb Abe memang tak tahu). Ni Abe cuma menulis berdasarkan `apa yang Abe rasa saja... No politik-politik ye... :)

Data survey oleh Skytrax World Airport, yang didapati daripada responden yang sebahagian besar adalah pelancong dunia, diperolehi data 10 Lapangan Terbang Antarabangsa terbaik di dunia. Data yang diambil dalam penilaian ini adalah Kebersihan lapangan terbang, kemudahan, ketepat waktu, serta kemudahan yang disediakan di lapangan terbang tersebut. Inilah yang dapat Abe kumpulkan... Abe susun mengikut 'Ranking' 1 sehingga 10...
1. Changi International Airport (Singapura)
* klik SINI untuk ranking ke-2 sehingga ke-10 ye...
2. Incheon International Airport, Seoul (Korea Selatan)
3. Chek Lap kok International Airport (Hong Kong)
4. Munich Franz Josef Strauss Airport (Jerman)
5. Kuala Lumpur International Airport, Sepang (Malaysia)
6. Zurich Airport (Swiss)
7. Amsterdam Airport Schiphol (Belanda)
8. Beijing Capital International Airport (China)
9. Auckland Airport (New Zealand)
10. Suvarnabhumi Bangkok Airport (Thailand)  

You Might Also Like

4 comments

  1. wah,,sungguh tidak ku sangka..untungle abe que sokmo berterbangan kan...hehe

    ReplyDelete
  2. 5 terbaik di dunia... Syabas Malaysia... :)

    ReplyDelete
  3. Tiba-tiba teringat pengalaman brader OBH sampai kat airport Schiphol di Amsterdam. Immigration officer tak pandai cakap English, payah bebenor.

    ReplyDelete
  4. syabas MALAYSIA...
    tahniah pada Tun Mahathir yang memberi idea utk mbina KLIA.
    Moga Mas terus maju......

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad