Saturday, 30 June 2012

18SG: Pemuda MELAYU Bunuh Diri Kerana CINTA


Cinta boleh buat manusia Bahgia, Cinta juga boleh buat manusia derita... Abe selalu dengar ungkapan ni sejak dulu lagi... Korang pernah bercinta tak? Abe pernahlah jugak, hehhehehehe... Tipulah kalu Abe tak ngaku pernah bercinta, mesti korang tak caya kan? kan, kan, kan......

Memalam segini, Abe sesaje je layan Youtube... tetiba je terbelek Video ni.... Pasal PEMUDA MELAYU yang GANTUNG DIRI sebab cinta... Ni video lama, bukannya kes yang baru... Abe bukannya wat 'entri' ni tujuan nak galakkan orang bunuh diri, niat Abe satu je... Abe nak gtau, bunuh diri jasad tak akan diterima bumi.... berdosa besar...Sebelum itu Abe nasihatkan untuk korang yang lemah semangat,18 tahun ke bawah jangan menonton video di bawah, sekadar baca je lah pun memadai...
Artikel dan video ini mungkin mengandungi kandungan yang akan menyentuh sensisitiviti sesetengah pihak, namun apa yang Abe cuba gitau kat sini hanyalah tak lebih sebagai iktibar dan pedoman kepada diri Abe sendiri & korang semua agar JANGAN PERNAH SESEKALI PIKIR UNTUK BUNUH DIRI...

Sebenarnya kisah tentang pemuda dalam video di atas ini Abe dapat dari satu sumber, latar belakang pemuda tersebut tidak diketahui, tetapi diceritakan kisahnya bahawa arwah bunuh diri disebabkan putus cinta.kalau diamati video tersebut didapati terdapat banyak kad top up yang ditampal di dinding bersama dengan simbol cinta bertahktakan nama seorang gadis bernama Ain telah dijadikan alasan bahawa putus cinta merupakan motif utama mengapa arwah bunuh diri.

Sebagai pedoman bersama, bunuh diri merupakan perbuatan yang dilaknat dalam agama.itu bukannya jalan terbaik untuk menyelesaikan satu-satu masalah,tidak kira lah apa masalah yang sedang dihadapi...putus cinta ke, bankrupt ke, saham rugi ke.....banyak lagi cara dapat diselesaikan... Sekiranya cinta merupakan sebab utama arwah bunuh diri....nasihat Abe kepada korang & diri Abe jugak....bak kata pepatah bunga bukan sekuntum...kumbang bukan seekor...

4 comments:

Syakir Rahman at: 6/30/2012 4:44 am said...

huh!! time2 ginila nk crita psal bunuh dri...huhuhu

Cik Rongoks at: 6/30/2012 11:37 am said...

btol tu :)
setiap masalah ade penyelesaian nye.
tp bukan dgn cara bunuh diri .

Nong Andy at: 6/30/2012 12:06 pm said...

a... sehingga kiamat 'dia' akan ulangi kesakitan bunuh diri itu.. itu baru hukuman sebelum hari pengadilan. Bunuh diri x cium bau syurga kan.. pls.. hargai diri

*Cinta itu pelik!!

Anonymous at: 9/03/2012 9:36 am said...

Tubuh badan kita adalah sekadar pinjaman dari Allah bukan milik kitapun hatta jagalah dan peliharalah tubuh badan kita sebaiknya....dan mmebunuh diri adalah dilarang dalam agama Islam kerana Allah tlh berfirman jgnlah kita menghumban diri kita ke arah kebinasaan.....

Post a Comment

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Post Terbaik Que Minggu Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Welcome

Welcome

Exchange Bloglist Que

Sahabat Que

Search Blog Que

Loading...

Follow us on Facebook

Hak Cipta Que Achmad @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

Google+ Followers

Bloglist Que I

Que Achmad menulis...

Sahabat, Abe alu-alukan komen korang semua kat 'entri2' Abe.. Senang je caranya: Korang Klik pada Tajuk Entri, pastu 'Post A Comments' je.. Terima Kasih, Jasamu Dikenang.. Pe2 hal, email je Abe di: queachmad@queachmad.com