Sahabat Que 'Silent Readers'

EKSKLUSIF: SUV Pertama PROTON?

6/28/2012 09:00:00 am

Berikut ialah Gambar SUV Proton Yang Bakal Dilancar. Proton telah mencipta sebuah model kenderaan berkonsepkan SUV sebelum melancarkan Proton Exora yang diberi nama Proton MSX.

Menurut sumber, penciptaan Proton MSX itu adalah berdasarkan Lotus APX dan mempunyai tujuh tempat duduk. Jika dilihat ia mirip kepada kenderaan SUV yang sedang berada di pasaran seperti S Porche Cayenne, BMW X6 35i dan Nissan Murano.

You Might Also Like

6 comments

  1. Elok juga Proton mula bangunkan model Proton SUV untuk pasarang di Malaysia. Jadi lengkaplah segmen kereta keluaran Proton.

    ReplyDelete
  2. Que - rekabentuknya adalah lebih mirip kepada Kia Sportage. Cuba tengok betul betul.

    ReplyDelete
  3. seriously ,smart suv ni !huhu

    ReplyDelete
  4. berape juta pulak harge nih?

    ReplyDelete
  5. kereta menarik...kualiti perlu terbaik...seperti toyota dan subaru..mantap (2012).

    ReplyDelete
  6. siasat dulu sebelum post, jangan pakai hentam je cilok artikel org. http://paultan.org/2012/04/26/youngman-lotus-t5-some-photos-of-the-suvs-interior/

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad