Sahabat Que 'Silent Readers'

apabila FITRAH sudah dicemari oleh NAFSU

6/25/2012 08:34:00 am

Berkahwin bukanlah ubat kuat untuk mengelak maksiat kemaluan seperti zina, ia hanyalah satu bentuk penyempurnaan tuntutan fitrah. NAMUN apabila fitrah sudah dicemari oleh NAFSU, kahwin TIDAK mampu mencegah maksiat, hatta berkahwin empat sekalipun.

Yang mampu mencegah zina adalah IMAN DI HATI dan FIKIRAN. Jika itu dicapai, tanpa berkahwin, seseorang itu MAMPU jauhi maksiat. Puasa mampu mencegah maksiat bukan kerana tidak makan minum, NAMUN kerana keimanan seseorang itu bertambah, lalu kuatlah taqwa & fikiran akhiratnya... 

You Might Also Like

3 comments

  1. Hmmm... I agree but some how a real genuine man will never look any bad side of a woman if he would give a chance to be the guidance in someone life not to have fun yet later on left them without any feelings.

    ReplyDelete
  2. singgah di blog ini..banyak info yang menarik..so sya dah join site di sini...

    ReplyDelete
  3. Tq sb singgah, jasamu dikenang... Harap akan selalu singgah ye :-)

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad