Sahabat Que 'Silent Readers'

[INFO] Gaza Dilanda Banjir Besar | [EKSKLUSIF] 7 Gambar Di LOKASI

1/07/2014 06:00:00 pm

[INFO] Gaza Dilanda Banjir Besar | [EKSKLUSIF] 7 Gambar Di LOKASI | GAZA Di Landa Banjir Besar. Setelah ribut salji melanda GAZA,  mereka kini diuji dengan banjir besar yang hampir melumpuhkan sebahagian bandar GAZA setelah hujan lebat turun berterusan sejak empat hari lalu.

gaza3
lagi gambar klik TAJUK ENTRI ni

Palestinian rescue members evacuate residents using a fishing boat following heavy rains in Gaza City, Saturday, Dec. 14, 2013. Rescue workers evacuated more than 5,000 Gaza Strip residents from homes flooded by four days of heavy rain, using fishing boats and heavy construction equipment to pluck some of those trapped from upper floors, an official said Saturday. (AP Photo/Khalil Hamra)

Proses Menyelamat Oleh Pihak Berkuasa

http://1-ps.googleusercontent.com/x/www.nst.com.my/w1.nst.com.my/polopoly_fs/1.432688.1387025564!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_454/image.jpg.pagespeed.ce.DLCH0QupjE.jpg

Berpindah Akibat Banjir

Palestinian policeman loyal to Hamas evacuates people from houses which flooded in northern Gaza

Menyelamatkan Diri Dari Banjir

A Palestinian familly is evacuated by boat in Gaza City following heavy rainfall on December 13, 2013. In the Gaza Strip, which has been in the grip of a fuel crisis that has affected hospitals, sanitation services and sewerage, torrential rains filled the streets with floodwater and overflowing sewage, and forced the closure of schools and banks.

Banjir Besar Menenggelamkan Sebahagian Bangunan

http://ww4.hdnux.com/photos/25/25/60/5594171/7/628x471.jpg

Bagai Sungai

http://cdn.ph.upi.com/collection/fp/upi/2778/7fb0fbd0e61fb4b206e961fe86f489f2/Gaza-inundated-by-flood-waters_2_1.jpg

Ternakan Yang Musnah Akibat Banjir

40,000 Pindah Akibat Banjir 

Paras banjir dikatakan hampir mencecah hingga dua meter di kebanyakan kawasan dan ramai penduduk terperangkap di kediaman masing-masing. Setakat ini 40,000 penduduk telah meninggalkan tempat kediaman mereka yang ditenggelami air. Seperti yang berlaku di Malaysia banyak tempat yang ditenggelami air tidak pernah di landa banjir sebelum ini.

Sehingga kini kira-kira 100 penduduk tercedera dan banyak harta benda yang musnah akibat banjir dan ribut salji yang melanda wilayah GAZA sejak minggu lalu. Semoga Allah memberi kekuatan kepada mangsa-mangsa yang ditimpa Musibah diseluruh dunia termasuk di Malaysia.

p/s: Ramai yang berkata musibah yang berlaku adalah amaran Allah untuk manusia dimukabumi ini. Dan ianya adalah tanda-tanda akhir zaman. Yang pasti usia dunia sudah semakin tua. Dan jika saat kehancurannya bakal tiba tidak ada yang mustahil. Semuanya pasti akan berlaku dengan izin Allah.

You Might Also Like

1 comments

  1. Ya Allah lindunglah saudara kami disana..
    jaga dan ringankanlah beban nya..
    penuhilah segala kebutuhannya..Aamiin..

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad