Sahabat Que 'Silent Readers'

[TERGEMPAR] Ikan Matahari Gergasi Terdampar Di Sandakan | IKAN SPESIS PUPUS ZAMAN DINASOUR

1/05/2014 03:00:00 pm

[TERGEMPAR] Ikan Matahari Gergasi Terdampar Di Sandakan | IKAN SPESIS PUPUS ZAMAN DINASOUR | Mungkin ada di antara kita pernah mendengar spesis Ikan Matahari.

ikan-matahari

Itu yang didakwa oleh penduduk kampung di Kampung Forest, Sandakan apabila seekor ikan gergasi terdampar di pantai berkenaan.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Saiz ikan tersebut memang sangat besar dan mengejutkan penduduk di sana. Biasalah, gambar seperti ini mungkin ada sebahagian daripada kita mempercayai dan ada yang sebaliknya. Anda boleh lihat gambar di atas ini.

Menerusi kiriman emel, gempar dengan penemuan ikan bersaiz besar yang telah mendarat di Kampung Forest Sandakan Sabah sejak beberapa hari yang lalu. Penemuan tersebut turut dikongsikan menerusi laman sosial dan menarik perhatian umum.

Untuk pengetahuan anda, spesis ikan ini dikenali sebagai ikan Matahari berikutan bentuknya yang bujur atau bulat dan mempunyai saiz yang lebih besar dari seorang lelaki dewasa. Ikan ini dipercayai WJUD sejak Zaman Dinasour.

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad