[EKSKLUSIF] Ini Yang Para Lelaki PERLU TAHU & AMBIL TAHU !!! | KISAH NYATA KISAH BENAR

[EKSKLUSIF] Ini Yang Para Lelaki PERLU TAHU & AMBIL TAHU !!! | KISAH NYATA KISAH BENAR | Bila berlaku krisis rumah tangga di mana si isteri dipersalahkan seperti:- 


Tak jaga kecantikan.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Masak tak sedap.
Tak pandai masak.
Bersepah malas mengemas.
Asyik nak balik rumah dia je.
Badan membesar jadi gemuk tak cantik.
Pemalas.
Malah kadang2 ada yg faktornya si Isteri curang...

Pernahkah kamu terfikikir wahai lelaki sepanjang usia perkahwinan kamu itu:-

Adakah kamu menjaga isteri kamu sebaik mungkin.
Makan pakaianya kamu berikan secukupnya tak?
Keinginan seksual isterimu kamu puaskan ke tak?
Jika tak pernahkah kamu beruaha untuk berubat dsbg?
Bila dia perlukan teman berbual kamu ada disisi tak?
Masa dia lahirkan anak kamu temankan dia kat hospital tak?
Kamu azan dan qamat anak2 yg dia lahirkan tak?
Kamu berjaga malam buatkan susu tak masa baby tu menangis malam2 masa dia dlm pantang tak?
Kamu imamkan solat berjemaah dengan dia tak?
Kamu kejut dia solat tahajud malam2 tak?
Kamu bawak dia ke masjid dengar majls ilmu tak?
Kamu bawak dia ke masjid solat tarawikh bulan puasa sama2 tak?
Kamu bawak dia pergi umrah dan haji tak?
Kamu ajak dia sama2 bersedekah bantu orang miskin tak?
Kamu isi dada isteri kamu dengan iman dan taqwa tak?
Kamu bagi duit tak setakat yg kamu manpu?
Ke kamu mengepow duit isteri kamu?

Jika jawapannya ialah YA untuk semua permasalahan di atas maka jangan salahkan PEREMPUAN semata-mata...

They deserve to be happy and live happily with someone else and NOT with you!

Tapi jika kau dah berikan segala2nya diatas dan dia masih macam perangai di atas... maka bersabarlah kerana neraka bagi perempuan yang tidak bersyukur !!! Muhasabah dirilah dulu sebelum nak tengok keburukan orang menyalahkan orang... dan bersabarlah kerana SABAR itu sangat ada ganjaran kebaikan nanti

- YM Raja Shamri @Padang Luas Jerteh Terengganu.

Artikel Menarik Lainnya



1 comments:

Leeza Dayasari said...

nice writing...

Post a Comment

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

QUE ACHMAD DOT COM


KELAB BLOGGER BEN ASHAARI


GOOGLE +

NETWORKEDBLOGS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SENARAI ENTRI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CARIAN ENTRI

Loading...
Hak Cipta Que Achmad Dot Com @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Featured Posts