Sahabat Que 'Silent Readers'

[TERGEMPAR] Mayat Mumia Ditemui Atas Loteng Rumah | [GAMBAR EKSKLUSIF] 2 Keping Gambar

1/25/2014 11:00:00 am

[TERGEMPAR] Mayat Mumia Ditemui Atas Loteng Rumah | [GAMBAR EKSKLUSIF] 2 Keping Gambar | Seorang budak lelaki berumur 10 tahun menemui sebuah mumia di loteng bumbung rumahnya di Bandar Diepholz, Jerman. Alexander Kettler terus melaporkan penemuannya itu kepada ayahnya, Lutz

mumia

Dipetik dari BBC, (4/8/2013), Lutz mengagak kemungkinan mumia itu disimpan oleh ayahnya yang sudah meninggal.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Ayahnya pernah melancong ke Afrika pada tahun 1950-an.

mummy

Doktor gigi itu tidak tahu mumia tersebut asli atau hanya replika. Dia berniat membawanya ke Kota Berlin untuk diperiksa.

Mumia memang menjadi ole-ole yang popular di Jerman pada tahun 1950-an. Penduduk Jerman pada ketika itu sering menyambut pesta untuk membuka pembalut mumia bersama-sama.

Selain mumia, Alexander juga mendapati beberapa balang kuno. Balang itu berfungsi untuk menyimpan organ yang dikeluarkan dari tubuh mumia.

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad