CHETZ YUSOF TERKINI | Lagi BUTIRAN LENGKAP Individu Yang DIKATAKAN Telah Hina Agama Islam DIDEDAHKAN

CHETZ YUSOF TERKINI | Lagi BUTIRAN LENGKAP Individu Yang DIKATAKAN Telah Hina Agama Islam DIDEDAHKAN | Dunia maya sekali lagi heboh apabila satu video dimuatnaik dan disebarkan mengenai seorang INDIVIDU yang mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dengan tema Takbir Raya bersama tiga ekor anjingnya.


Mungkin tujuan asalnya mahu mempromosikan anti-racism namun tidak kena pada tempatnya.
baca lagi & tgk VIDEO Kontroversi Tersebut, Klik TAJUK ENTRI ni

Antara komen didalam Facebook
Rata-rata komen mahukan si pembuat video tersebut dikenakan tindakan sama seperti yang diterima oleh pasangan kontroversi Alvin dan Vivian. Namun, Admin telah membuat semakan laman blog lelaki berkenaan pada alamat http://www.cekap.org. Domain tersebut bukan lagi kepunyaan lelaki itu. Sebaliknya telah berpindah ke blog percuma di alamat http://anjingcekap.blogspot.com. Blog itu tidak lagi dikemaskini dan post terakhir ialah pada 4 Ogos 2010.

Artikel terakhir dalam blog cekap


Hasil pencarian google telah membawa admin ke akaun youtube lelaki bernama Chetzyusof. Video yang dikatakan menghina Islam itu sebenarnya telah diupload pada 6 September 2010 dengan tajuk "Iklan Raya 2010". Melihat kepada ruangan komen, memang ramai yang tidak berpuas hati dan dan tidak kurang juga yang mengutuk video tersebut.


Melalui info, Chetzyusof merupakan seorang yang beragama Islam. Namun, dengan video yang telah lama dimuatnaik, bagaimana hendak mencari individu ini? Agak pelik pada 2010 tiada sebarang tindakan dikenakan jika lelaki ini terbukti bersalah.

Video


UPDATE

1) Who is Chetz Yusof
Asal : Kuala Lumpur
Umur : 38 Tahun
Agama: Islam

Selain itu, hasil semakan lanjut yang admin lakukan, admin berjaya memperolehi butiran nombor telefon dan laman facebook pelaku seperti screenshot yang admin kongsikan di bawah;


Selaras dengan pendedahan identiti yang disertakan ini, admin amat berharap agar si pelaku dan pembuat video kontroversi ini dikenakan tindakan tegas sepertimana yang dikenakan terhadap pasangan blogger porno Alvin dan Vivian. Mungkin bakal ada yang mengatakan bahawa ia adalah isu lapok kerana membangkitkan semula video yang sudah diterbitkan bertahun lamanya, namun bagi admin, sekalipun ianya dilakukan berpuluh tahun yang lalu, sekiranya ianya tidak dipadam, ia secara jelas tidak menggambarkan rasa penyesalan di dada pelaku!!!

rujuk entri sebelum, Klik SINI, SINI & SINI

Segerakan tindakan tegas ke atas pelaku ini!!!

sumber: http://lamanizzs.blogspot.com/2013/07/butiran-lengkap-penghina-islam.html

Artikel Menarik Lainnya



9 comments:

Farah Waheda Wahid said...

dah ada pengajaran dengan kes sebelum ni pun, masih lagi buat benda yang sama, memang daring betul diaorang ni...

Anonymous said...

bhai, dia ni rasanya bukan lelaki tapi tomboy.

Anonymous said...

Dpt kat aku..aku bakar hidup2

Anonymous said...

Nak berkongsi sikit, sy ni pernah membela dua ekor anjing yang berusia lebih kurang 2 bulan, sy beli dari orang bukan Islam dengan harga RM40. Nak menyalak pon x pndai lagi waktu tu. Saya memelihara kerana kebun getah saya dibukit sering diganggu monyet/kera. Sejak saya membela anjing itu, saya tetap menjaga aspek kebersihan serta tatacara bersuci mengikut Islam. Sarung tangan getah panjang, dan kasut but panjang saya gunakan sepanjang membela haiwan peliharaan saya tu. Bayangkan selama 3 tahun saya membela haiwan tersebut, tuan-tuan pon boleh fahamkan, haiwan itu memang jinak dengan saya, tapi saya tak usap kepala haiwan tu walaupun haiwan itu cam dengan bau dan suara saya. Selama 3 tahun saya ikat menggunakan rantai dan tali dengan ikatan yang selesa bagi haiwan tersebut. Saya beri haiwan itu makan, bersihkan tempat tinggal haiwan itu dan saya akan samak pakaian saya setiap kali, jika tersentuh dengan haiwan tadi. Sekarang tanaman saya sudah matang dan saya tidak lagi membela haiwan tersebut dan saya melepaskan di kawasan hutan berdekatan kebun saya. Moralnya di sini, sebagai umat islam, kita boleh memelihara anjing dengan syarat, kita mematuhi tatacara membersihkan diri dan pakaian mengiku syarak. ***biarpun haiwan peliharaan saya itu, jinak dengan saya, saya tak pernah tidur di bangsal yang saya sediakan untuk haiwan peliharaan saya tu, apatah lagi membelai macam anak kucing yang comel. Sekian

Anonymous said...

pompuan yg konfius jantina sendiri...

Mazwandi Mustaffa said...

Kepada Anonymous 1/8/13 12:44am

Anda sebenarnya membela anjing itu sebagai anjing menjaga kebun. Bukan sebagai anjing peliharaan.

Org Melayu ni tak faham maksud memelihara dgn membela. Jika sebut pelihara, org Melayu akan anggap spt memelihara kucing dalam rumah.

Ada 2 sahaja yg dibenarkan dalam Islam utk membela anjing, satu utk keselamatan dan satu lagi utk berburu.

Pelihara dalam rumah macam kucing, semua ulama muktabar menyatakan ianya HARAM, walaupun mazhab Maliki.

Kenapa saya ada menyebut ayat 'walaupun mazhab Maliki?'. Kerana dalam mazhab Maliki, dibolehkan utk memegang anjing, anjing itu bukan najis, kecuali air liurnya sahaja. (dan najis kencing berak dia la).

Tapi, kitakan bermazhab Syafie, maka, mugholazah itu tetap mugholazah lah. Nape nak pandai2, sedangkan kita ni memang bodoh?

Anonymous said...

Dia pikir dia engineer...pandai segala2nye la kot... tapi bab agama realitinye mmg nampak jahil... perempuan berperwatakan lelaki pun dah dilarang dalam islam... lagi nak kata bela anjing macam kucing pun dibolehkan... Islam tang mana pmpuan ni???

Cheida_Mymee said...

Mazwandi Mustaffa :
setuju ngan anda..
anjing dan babi merupakan najis mugholazoh..
najis yang paling berat.

mazmad said...

Ini mungkin satu dari banyak kes yang berlaku di Negara kita ini...tetapi tidak lah di heboh kan..saya pernah melihat gambar seorang artis Melayu dan anak anak nya memegang dan memeluk anjing di atas katil di rumah nya seolah olah memeluk kucing...tetapi tidak ada seorang pun yang pernah mengeluarkan kenyataan tentang perkara tersebut..! adakah kerana ia nya seorang artis..?

Post a Comment

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

QUE ACHMAD DOT COM


KELAB BLOGGER BEN ASHAARI


GOOGLE +

NETWORKEDBLOGS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SENARAI ENTRI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CARIAN ENTRI

Loading...
Hak Cipta Que Achmad Dot Com @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Featured Posts