Sahabat Que 'Silent Readers'

CHETZ YUSOF / MAZNAH YUSOF TERKINI | Pandangan Peribadi Que

8/02/2013 09:54:00 pm

CHETZ YUSOF / MAZNAH YUSOF TERKINI | Pandangan Peribadi Que | Abe harap korang semua baca dengan hati yang terbuka. Pada Abe melalui pembacaan Abe, kat luar malaysia ada kes yang sudah keluar agama dan kembali pada jalan yang benar ke jalan islam kerana mereka sudah rasa sengsara dan kepercayaan agama lain. 


Reason being kerana mereka jatuh cinta kepada agama islam kerana cara saudara seislam bertutur, berbicara secara lemah lembut budi pekertinya.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Abe jahil tentang agama. Abe juga jahil disisiNya. Islam bukan milik Abe sorang. Islam itu milik semua. Senang difahami senang didalami. Tetapi apa yang Abe lihat kutukan kutukan antara manusia seperti dah jadi macam lumrah. Patut kita semua dikira menghina islam juga kerana cara budi kita menghakimi seseorang hanya kerana video daripada seorang yang jahil tentang agama yang diwarisinya (bukan penganut baru).

Abe tidak masukkan apa apa hadith atau riwayat dalam bicara disini kerana pada pendapat Abe, hadith atau apa apa berkenaan petikan al quran itu amat suci untuk bercampur dengan kutukan sinis yang kita baca di komen-komen pada media massa & media elektronik.

Jangan selalu ucapkan atau membuat alasan Akhir Zaman, sebab akhir zaman itu berpunca dari manusia sendiri. Jadi apa yang kita lakukan sekarang ini adalah sebahagian jadinya akhir zaman. Cuba kita berbicara secara tenang dan bermunasabah nescaya kita tak akan tahu bahwa kita menuju apa yang anda selalu impi impikan iaitu AKHIR ZAMAN.

Perihal saudari kita Maznah (CHETZ YUSOF)

Beliau adalah seorang yang mungkin jahil atau seorang yang lebih mengetahui dari kita semua. Anjing yang dimandikan yang dibelai pada Abe tidak ada masalah jika selepas itu DISAMAK kerana sifatnya menjaga dan berkongsi hidup di bumi kurniaan tuhan. Bumi ini bukan milik kita ya tuan puan saudara dan saudari... Sama juga tanah yang kita jejaki.. Kalau kita mati.. Tanah milik kerajaan buddhist kristian atau hindu pun kita boleh tanam. So sebagai seorang insan... Abe rasa biasa sahaja asalkan kita tahu batas-batas larangan ALLAH SWT, Haram & Halal.

Perihal Pengkid atau jantina seperti lelaki. Kita siang2 sudah meREJECT Maznah sebagai saudara kita TANPA MEMBERI SEBARANG DORONGAN ATAU NASIHAT UNTUK NYA KEMBALI KEJALAN YANG BENAR dan Abe percaya untuk Maznah kembali atau berinteraksi dengan kita atau awam sudah tipis.. Maka tak hairanlah yang KAWAN hidup bagi beliau adalah haiwan peliharaannya iaitu anjing.

Kita semua tahu apa bakti anjing yang disayangi oleh Maznah? Maznah accident dan anjing ini selamatkan nyawa maznah? Atau anjing ini menunjukkan jalan semasa maznah sakit tenat? Abe pun tak tahu.. Tapi barangkali ya... Sebagai anjing yang dikenali men best friend tak musykil anjing peliharaannya boleh bertindak begitu. So amacam.... so far so good kan??

Adakah....

Adakah kita tahu bahawa polis yang menahan Maznah hanya untuk membuat kita semua senyap?

Adakah kita tahu yang video itu mungkin typical home video dan diedit masukkan takbir 1 syawal?

Adakah kita tahu bahawa yang mengedit atau mengedarkan video itu adalah tali barut zionist untuk tahu bertapa gabraknya kita semua dan bertapa handalnya semua menggunakan serkap jarang?

Adakah kita tahu bahawa mark founder facebook dan israel atau puak syiah sedang usha kita semua. Dan tahu cara kita berfikir dan cepat melatah.

Adakah semua komen komen yang kita lemparkan tak seorang pun berjumpa Maznah dan menasihat beliau untuk menurunkan video kerana merupakan sifat sensitive?

So motive Abe berbicara ini sekadar memberi dorongan untuk hormat menghormati, bersedia memberi maaf dan simpati pada sesiapa juga yang mengutuk dan mengeji kita.. Kerana... KERANA itulah sebahagian sifat Nabi Muhammad SAW terhadap golongan golongan kafir yang melemparkan batu padanya semasa meluaskan Islam. Walaupun dikeji dimaki... Nabi kita tanpa berang dan bersabar.. maka sikafir terbuka hatinya untuk menganut menjadi seorang Islam dan tinggalkan dunia kafir beliau yang asalnya kucar kacir.

Salam semua...

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad