Sahabat Que 'Silent Readers'

Mengapakah Duit Itu Sahaja Bergulung? | Mesti Ada Sebab

8/10/2013 08:34:00 am


Mengapakah Duit Itu Sahaja Bergulung? | Mesti Ada Sebab | Jom baca kisah yang menyentuh jiwa dan akan membuka fikiran kita... 


Sungguh teruja dengan Kisah benar dari Saudara Fikri Abid:
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
"Baru2 ni sempat solat jumaat di kampung halamanku. lama dah dengar skrip khutbah menarik di Kedah. Siap solat jumaat, tlg abah kira duit tabung jumaat. terjumpa duit RM10 digulung dalam duit RM1.

Aku berseloroh "ada juga jenis balut mcm ni". abah kata "tiap2 mggu wajib ada dia ni. RM11..duit RM10 mesti dia gulung dgn duit RM1. Duit RM1 ja nampak". Aku terfikir.. mungkin penderma ni cuba elak agar diri tak menjadi merasa riak. Kita bagaimana??

"Helah ke Syurga, begitu sekali penderma itu cuba mengelakkan diri dari rasa riak... Moga kita pun usaha menderma tapi bukanlah dengan sifat mazmumah.. 

sumber: http://richandfamousnetwork.blogspot.com/2013/08/kisah-penderma.html

Published with Blogger-droid v2.0.10

You Might Also Like

3 comments

  1. Rasanya sukar untuk kita jumpa orang yang sebegini..kan... Semoga berbahagialah kehidupan beliau...dunia akhirat...Aamiin...

    ReplyDelete
  2. subhanallah. semoga org ini diberkati ALLAH. :)

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad