Sahabat Que 'Silent Readers'

GAMBAR Lelaki Terpendek DI DUNIA | PELIK TAPI BENAR

8/03/2013 09:30:00 pm

GAMBAR Lelaki Terpendek DI DUNIA | PELIK TAPI BENAR | KAMPUNG REEMKHOLI, Nepal – Ketinggian seorang lelaki berusia 72 tahun, Chandra Bahadur Dangi yang mendakwa menjadi lelaki paling pendek di dunia telah diukur oleh beberapa penduduk kampung dekat rumahnya di sini pada Khamis lalu.


Kampung lelaki itu terletak 540 kilometer ke barat daya bandar Kathmandu. Dia menunggu pengesahan daripada para pegawai Guinness World of Records berhubung dakwaannya itu.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Ketinggian lelaki itu cuma 56 sentimeter dan punca dia kelihatan rendah masih menjadi misteri. Sehingga kini, rekod lelaki terpendek di dunia dipegang oleh warga Filipina, Junrey Balawing dengan ketinggian 59.93 sentimeter.

sumber: http://malaysiasensasi.net/ 

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad