Sahabat Que 'Silent Readers'

MESIR TERKINI | [TERGEMPAR] JENERAL ABDUL FATAH AL-SISI MENINGGAL DUNIA?

8/22/2013 09:54:00 pm

MESIR TERKINI | [TERGEMPAR] JENERAL ABDUL FATAH AL-SISI MENINGGAL DUNIA? | Ini adalah berita yang bari diterima tetapi hasil carian google tidak menunjukkan sebarang berita serupa daripada media-media popular antarabangsa seperti cnn, al-jazeera, bbc, washington post dan lainnya. Berdasarkan satu sumber iaitu The Egyptian Gazette, adalah dipercayai al sisi sudah mati... wallhu a'lam


PETALING JAYA: Jeneral Abdel Fattah Al Sisi, ketua tentera yang menggulingkan Presiden Dr Mohamed Morsi dan kerajaan pimpinannya telah meninggal dunia akibat serangan jantung. 
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

Rakyat Mesir, dunia Arab dan seluruh penduduk dunia meraikan kematian beliau, demikian menurut The Egyptian Gazette di bawah tajuk “General ‘Hitler’ Sisi has died” hari ini.Al Sisi dianggap sebagai penjenayah perang kerana terlibat dalam pembunuhan ribuan rakyat Mesir dan menghancurkan demokrasi di Mesir. Ramai yang merasakan bahawa keadilan telah terlaksana.

Beliau dilaporkan telah merancang untuk menjatuhkan Morsi sejak hari pertama beliau dilantik presiden dan Al Sisi mendapat bantuan kewangan sebanyak US$1 bilion dari Arab Saudi bagi melakukan kerja-kerja bagi menggulingkan Morsi.

Seorang yang dipercayai berbangsa Yahudi, al Sisi merupakan ketua pasukan tentera Mesir dan juga Menteri Pertahanan sejak 12 Ogos2012.Sebagai kepala tentera, beliau memainkan peranan penting dalam kudeta pada Julai lalu yang menyaksikan Morsi tersingkir berikutanprotes terhadap kerajaan pimpinannya yang hanya bertahan selama setahun.

Al Sisi kemudiannya dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri Pertama, di samping mengekalkan jawatan Menteri Pertahanan.


Keraguan timbul apabila memikirkan tipu helah media mesir dalam setiap kejadian di Mesir. Rekrut mati ditembak tentera kerana menyokong Morsi ditulisnya mati dibedil pengganas. Geng tamarud memegang senjata senapang dan parang ditulisnya sebagai peserta demonstrasi menyokong Morsi. Media Mesir tidak boleh diharap sangat. 

sumber: http://www.wasukalu.com/2013/08/fatah-al-sisi-mati-sakit-jantung.html

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad