Sahabat Que 'Silent Readers'

Mukadimah Sebuah Cinta | NILAI CINTA SEJATI

8/13/2013 03:30:00 pm

Mukadimah Sebuah Cinta | NILAI CINTA SEJATI | Cinta adalah satu perasaan yang lahir di dalam hati yang sudah pasti semua mengetahui ia wujud tanpa kita sedari. Ramai yang boleh berhujah mengenai cinta kerana cinta itu senang di lafazkan tapi maksud di sebalik cinta, adakah kita sedar?


Cinta itu suci, mahal dan tinggi tarafnya, jangan kita rosakkan makna cinta dengan mengorbankan maruah diri untuknya kerana itu bukan makna cinta sebenar-benar cinta.
baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni

Cinta juga ada beberapa fasa seperti kehidupan iaitu kelahiran, kanak-kanak, remaja, dewasa dan tua setiap manusia akan melalui fasa-fasa tersebut hingga keakhir hayatnya. Bergitu juga cinta akan melalui fasa:

Mengorat
Berkawan
Bertunang
Berkahwin

Setiap pasangan sudah tentu inginkan satu perhubungan yang kekal hingga keakhir hayat yang sudah pasti akan menjadi memori yang terindah. 

P/S Cinta sejati tidak memusnahkan atau merosakkan diri kekasih yang dicintai. Malah ia menjaga agar kekasih tetap suci dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendiri.

sumber: Madah Kata Cinta

You Might Also Like

0 comments

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad