Sahabat Que 'Silent Readers'

[TERGEMPAR] Perbuatan RACIST TERLAMPAU | Oleh PETER HO Dan DESMOND YONGKOR

1/02/2014 08:17:00 am

[TERGEMPAR] Perbuatan RACIST TERLAMPAU | Oleh PETER HO Dan DESMOND YONGKOR | Tak tahulah Abe ini boleh dikatakan dalam kategori Racist ataupun tidak. Kalu lah ini kiranya dalam kategori Racist maknanya ini dah macam cari penyakit dah namanya, hehehhe. 


Sesungguhnya mereka dari golongan yang tidak tahu & kita ditugaskan untukk menyampaikan.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Kita islam tidak diajar untuk melukai seseorang. Islam mengajar kita untuk berdakwah & menyampaikan kebenaran sehingga mereka akan menitiskan airmata kesedaran yang pertama. 

You Might Also Like

7 comments

  1. masa saya keje company cina, sekali je smbhyg waktu zuhur tu pun waktu lunch, x pernah pulak usik waktu kerja. sampaikan bos cina nak sediakan satu tempat khas utk saya smbhyg.. tp kesian lah kat org yang kerja shift tu, sepatutnya majikan lebih memahami.

    ReplyDelete
  2. betul2 time lunch je..xkacau lgsg..ape masalah..padehal kalau dieorg masuk jamban bapak punye lame..

    ReplyDelete
  3. Gua rasa statement2 diatas bkn mewakili sesuatu kaum atau etnik ttp mewakili pemikiran iaitu pemikiran Athies..Org2 yg beragama tidak akan mengeluarkan perkataan2 sedemikian..Gua x mampu utk bersentimen jika kenyataan yg diberi mewakili ketidak fahaman induvidu terhadap tuntutan agama..Menggunakan takrif Rasis disini agak mudah ttp apakah itu jawapan atau rumusan yg harus kita berikan dan apakah itu rumusan yg memuaskan? bg gua tidak..Krn gua percaya dan yakin bahawa seseorang itu memusuhi apa yg mereka jahil tentangnya..maka jawapan kita tidak sepatutnya berbaur sentimen krn org beriman tidak akan terkesan dgn ancaman atau cemuhan ahli dunia..Jika saudara ingin mengatakan mereka permainkan agama kita,apakah kita perlu berduka cita kerana mereka tidak menang apa2 pun,sebaliknya merekalah yg sebenarnya yg rugi krn perbuatan mereka..Tinggalkan mereka di belakang dan tegakkan agama dlm diri kita,..Lihat perlakuan saudara2 kita yg masih lena dan tidak sedar2 lg apakah tujuan mereka dijadikan..Itu yg lebih kita parlu utamakan dari melayan seekor dua langau spt mereka..Mereka x akan mampu mengancam org2 yg beriman..sekadar pandangan

    ReplyDelete
  4. org macam ni jgn kasi muka kena bagi ajar sikit...kalau dah sampai agama dicaci mmg xde tolenrasi lg....

    ReplyDelete
  5. Rahman Talib1/02/2014 9:08 am

    Dorang tk tau bende ....tkder mslh pon..... yang peliknya orang islam ni yg tak tak sembahyang ...tk takut tuhan....

    ReplyDelete
  6. Kering... sy setuju dgn awak.....

    ReplyDelete
  7. Org bukan Islam ni bukan tahu apa itu Islam sebab jahil tetapi ada majikan Islam pun yg kaya lagi teruk dari itu. Berapa ramai org Islam yg tak solat? 70% tak cukup solat 5 waktu. Org bukan Islam tidak faham Islam sebab perangai majoriti org Islam sama spt mereka. Rasuah, arak, perempuan, tak amanah dll.

    Islam ikut acuan umno memang hancus.................

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad