Sahabat Que 'Silent Readers'

[MERAPU] Dr Mashitah Jawab | Hukum Salam Cium Tangan Dengan Pak Lah?

1/11/2014 03:34:00 pm

[MERAPU] Dr Mashitah Jawab | Hukum Salam Cium Tangan Dengan Pak Lah? | SEBELUM ini kecoh di internet dan facebook serta twitter tentang penyebaran gambar, Ustazah Sensasi Dr Mashitah Ibrahim sedang bersalam dan mencium tangan Tun Abdullah Badawi bekas Perdana Menteri Malaysia sambil diperhatikan oleh Menteri Agama, Jamil Khir.

ciumtangan

Dan tersebarpula satu gambar yang dipetik dari salah sebuah artikel di Sinar Harian tentang soal jawab berhubung perkara itu yang ditulis oleh Dr Mashitah Ibrahim.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Dalam artikel di ruangan soal jawab “Anda musykil Dr Mashitah jawab” itu, beliau membincangkan tentang hukum bersalaman dan mencium tangan di antara lelaki dan wanita bukan mahram.

MasHuSalCiutagan

Antara isi penting yang dinyatakan ialah, Ulama berbeza pendapat tentang hal ini. Namun jika berjabat tangan disertai dengan perasaan ghairah dan boleh mendatangkan fitnah maka hukumnya adalah haram, tulis beliau.

Jadi apakah hukum beliau bersalam dan mencium tangan Pak Lah, lelaki yang bukan mahramnya? Adakah haram, harus, sunat, ataupun wajib?

You Might Also Like

3 comments

  1. Harus disana sini

    ReplyDelete
  2. Sampai sekarang tak paham apa agenda si mashitah ni. Haihh

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad