Sahabat Que 'Silent Readers'

[GILA] Lelaki Ini Bangga Minum ‘Holy Water’? | PETANDA MANUSIA AKHIR ZAMAN?

1/13/2014 11:00:00 am

[GILA] Lelaki Ini Bangga Minum ‘Holy Water’? | PETANDA MANUSIA AKHIR ZAMAN? | DALAM masa beberapa bulan ini, kelihatan senyap sedikit kenyataan daripada seorang pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) Khalid Ismath yang sering mengeluarkan kenyataan kontroversi sebelum ini.

FBHolyWater

Bagaimanapun tersebar di laman Facebook hari ini, ialah status Khalid yang macam berbangga memuatnaik gambarnya dengan penerangan bahawa dia bersama rakannya baru sahaja meminum Holy Water.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Holy Water ialah sejenis air yang telah diberikan restu oleh simbol agama Kristian atau paderi.

Tujuan Holy Water ialah untuk diminum oleh bakal penganut agama Kristian bagi menyucikan dirinya mengikut acuan Kristian sebelum melalui upcaya pembaptisan.

Di laman Facebook Khalid, dia memaklumkan sudah meminumkan Holy Water bersama seorang mahasiswa Syariah Perundangan Universiti Sains Islam Malaysia (USIM).

Adakah mereka ini hendak memeluk agama Kristian pulak?

Sudahlah dengan Khalid dilabel sebagai pengikut fahaman Syiah selepas di laman Facebooknya kelihatan banyak kemaskini dan kata-kata memuji rejim Syiah di Iran.

Apakah tujuan mereka berdua ini memuatnaik gambar dengan bangga menyatakan bahawa mereka telah meminum Holy Water??

Sikap mereka itu bukan sahaja tidak sesuai sebagai penganut Islam, malah turut mempermainkan agama Kristian juga.

You Might Also Like

5 comments

  1. Astaghfirullah..
    Semoga Allah selamatkan kita dan keturunan kita dari fitnah akhir zaman..

    ReplyDelete
  2. gila ada banyak macam gila .... gila yang sengaja dibuat-buat adalah gila yang paling bodoh sekali .....!!!!

    ReplyDelete
  3. Assalam admin! Budak sorang ni terlebih belaja tentang hukum2 nih sebab tu terlalu riak tu.budak nih seolah2 menghina agama kristian,macam mana kalu ada orang kristian buat kat agama Islam agak2 kita ada rasa marah dak.Bagi saya saya akan marah kalu orang permainkan agama Islam.Baca lah surah kafirun tu.Jangan kacau agama orang lain.Esok,lusa orang main agama dan permain-mainkan Tuhan{ALLAH swt} kita macam mana.Jangan tunjuk kebodohan.Tak kira lah budak tu nak mengikut syiah ka tuhan harun ka ayah pin ka.Tapi jangan sampai menghina agama lain.

    ReplyDelete
  4. astaghfirullahalazim, apalah nak jadi...

    ReplyDelete
  5. manusia memang bangga bila buat benda "nampak jahat tapi macam cool" kononnya. kalau dah minum air tu, dia ni memang x mcm islam dah.

    semoga diberi hidayah oleh Allah swt semula utk kembali ke pangkal jalan.

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad