Sahabat Que 'Silent Readers'

[EKSKLUSIF] Fakta Yang WAJIB DIKETAHUI Tentang SULTAN HASSANAH BOLKIAH | DISEBALIK KEKAYAAN SULTAN BRUNEI

11/15/2013 09:40:00 am

[EKSKLUSIF] Fakta Yang WAJIB DIKETAHUI Tentang SULTAN HASSANAH BOLKIAH | DISEBALIK KEKAYAAN SULTAN BRUNEI | Seperti yang sudah kita sedia maklum, Sultan Brunei merupakan antara Sultan yang terkaya di dunia.


Disebalik kehebatan itu, tahu ataupun tidak Baginda bukan sahaja memiliki harta yang sangat banyak malah Baginda bijak menguruskan harta serta sangat dikasihi rakyat jelata.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Mungkin sesetengah daripada kita menterjemahkan Baginda sebagai seorang yang suka bermewah, tetapi Baginda juga bijak melaburkan harta-harta Baginda untuk kesenangan rakyatnya didunia serta kesenangan Baginda diakhirat.

Kami mendapat laporan dari sekepil gambar yang semakin hari semakin tersebar didunia maya amnya dan di dunia media sosial secara khususnya bahawa kekayaan dan kemakmuran Negara Brunei datangnya daripada sumber minyak anugerah daripada Allah sejak dari dulu lagi kepada Negara Brunei.

Menariknya tahukah anda, Kerajaan Brunei menanggung kos elektrik Masjid Nabawi di Madinah setiap bulan pada kos RM2 Juta. Difahamkan lagi pada bulan puasa pula mungkin sebagai tanda penghargaan kepada pihak Kerajaan Brunei, Kerajaan Arab telah menghantar satu kapal terbang kurma ke Brunei. Sungguh bijak golongan hartawan mengumpul saham untuk akhirat, kan?

Sungguh luar biasa! Pada bulan Ramadhan pula, diberitahu bahawa Sultan Brunei akan membuka pintu istananya untuk rakyat jelata berbuka puasa di istananya. Subhanallah.

You Might Also Like

11 comments

  1. tp kat dalam negara yg pemimpinnya kata Malaysia negara islam...bil api air rumahnya saja 2 juta sebulan..membazir duit rakyat...dosa je yg dapat...rakyat Brunei sgt2 bertuah dapat Sultan yg bijak...Malaysia bagaimana ???? jauh api dari panggang la...semua nk baham masuk poket

    ReplyDelete
    Replies
    1. Urang Malaya..80% dari A sampai Z..semua penceramah mulut madu yang terbaik

      Delete
  2. bijak dalam mentadbir negara Sultan Brunei ni...

    ReplyDelete
  3. Setiap Ramadhan Sultan Brunei membuka pintu Istana untuk rakyat berbuka puasa bersama dlm istana. Di Malaysia kerajaan membuka pentas2 membayar jutaan ringgit kpd artis2 spt K-Pop, Psy entah apa2 lagi rakyat berkhayal menikmati keseroronakkan bagi bekalan mereka diakhirat..

    ReplyDelete
  4. bil elektrik Masjid Nabawi rm2 juta sama dengan bil elektrik rumah rasmi HAJJAH rosmah n HAJI najib di Seri Perdana????? ini sudah lebih ni..

    ReplyDelete
  5. Seandainya sultan brunei begitu kaya, dari mana datangnya kekayaan tsb. Seandainya ia adalah dari hasil minyak yang Allah anugerahkan kpd negara tsb. maka ia adalah milik rakyat Tuanku sultan brunei tidak mempunyai hak untuk menggunakan sewenangnya seperti membeli jet pribadi dan sebagainya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hak rakyat memang diberi secara adil sebab itu rakyat brunei amat myanyangi sultan kerana beliau seorang yg dermawan
      Alhamdulillah

      Delete
  6. Saya punya saudara angkat di brunei dan dimaklumkan setiap rumah yang penghuninya beragama islam akan diberikan kurma sekotak apabila menjelang ramadan..mungkin itulah kurma yang dihadiahkan kerajaan Arab Saudi ..wallahu'alam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap tahun nak masuk bulan ramadhan smua rakyat / penduduk mahu pun orang yg tngal dekat brunei yg berugama Islam akan mndapat satu kotak kurma kurnia dri sultan brunei

      Delete
  7. Hello,
    Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda?
    telah anda telah ditolak oleh
    bank-bank dan agensi kewangan yang lain?
    Adakah Anda perlu Jaminan Bank?
    Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji?
    mencari lagi kerana kami berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu. Kami memberi pinjaman tabungan kepada individu
    yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau yang memerlukan wang
    untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan akan bersedia untuk menawarkan anda pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel: zenithloanlimited@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Anda semua pembohong dan penipu. Saya tidak percaya mana-mana anda. Itulah bagaimana mereka memperdayakan aku dan mengambil wang yang diperolehi keras saya. Jika tidak kerana kawan saya yang kemudian mengarahkan saya kepada organisasi pinjaman tulen, saya akan telah mati sekarang. Sila kawan-kawan, orang-orang yang melawat di sini mencari tempat untuk mendapatkan keperluan yang tulen pinjaman untuk keluar dari sini dan berhubung dengan saya melalui e-mel
    [herman228811 (at) gmail (dot) com] dan saya akan mengarahkan anda ke tempat-tempat yang berhak di mana saya mendapat pinjaman saya dan anda boleh mendapatkan pinjaman daripada mereka juga. Saya tidak mahu untuk menyediakan e-mel syarikat itu di sini kerana bimbang kumpulan ini boleh menyamar penipuan mereka. Hanya e-mel saya dan saya akan membimbing anda bagaimana untuk mendapatkan pinjaman yang cepat daripada mereka.

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad