[EKSKLUSIF] ARDI HAMZA TERKINI | Suspek Bunuh Norazita MEMANG GILA DUIT

[EKSKLUSIF] ARDI HAMZA TERKINI | Suspek Bunuh Norazita MEMANG GILA DUIT | Muatnaik Gambar Longgokan Duit Di Laman Facebook miliknya. 23 Oktober lalu, negara digemparkan dengan kes pembunuhan pegawai bank Norazita Abu Talib.



Mangsa yang merupakan kakitangan Ambank cawangan USJ 2 Sentral, Subang Jaya ditembak menggunakan ‘pump gun’ pada pukul 6.30 petang ketika sedang membuka bilik kebal untuk menyimpan duit.
baca lagi & lagi gambar klik TAJUK ENTRI ni

(BACA – Rakan Suspek Tembak Kini Kebimbangan)

Pelakunya tak lain tak bukan pengawal keselamatan yang sedang bertugas di bank berkenaan, dikenali sebagai Ardi Hamza dari Tawau, Sabah. Namun kesahihan warganegara suspek ini masih samar-samar kerana dia dipercayai menggunakan kad pengenalan palsu.

Suspek Norazita Memang Gila Duit

Bagaimanapun sepandai-pandai suspek menyembunyikan identiti, dia ternyata tidak terlepas daripada memiliki akaun Facebook. Malah dia boleh dikira aktif melayari laman sosial berkenaan dengan bilangan rakan melebihi 4,000 orang.

4

Menggunakan nama Ardi Ode Putra Katela, status terakhir dikemaskini suspek ialah ‘Jom balik kampung… selamat malam semua’ (Jum Blik kampung kita…. mat mlam all) dua hari sebelum melakukan pembunuhan kejam berkenaan.


5

Minat suspek terhadap duit juga dapat dilihat daripada beberapa gambar longgokan duit yang dimuatnaik suspek, barangkali diambilnya sendiri ketika bertugas.


10


Mungkin, inilah jadinya bila setiap hari terliur tengok duit depan mata. Sampai satu waktu, tak dapat mengawal nafsu lalu terjadilah tindakan gila pada 23 Oktober lalu!

9

Menerusi status-status dan bahasa yang digunakan juga, ternyata suspek berasal dari Indonesia.

81


Apa-apa pun, berdasarkan rekod kecekapan Polis DiRaja Malaysia selama ini, semoga suspek akan segera dapat diberkas dan dibawa ke muka pengadilan. – REM RAMZI

Artikel Menarik Lainnya



7 comments:

Amuraria said...

moga cepat dapat tangkap lahanat ni ! hukum setimpal dengan kerja kejam mangkuk barua indon lahanat ni ,ini juga satu kerja lahanat pasal tu mangkuk ni boleh dapat ic klon,ABU jangan lupa !

Herma Julianny said...

Macam mana pula dia boleh senang2 dapat keja jadi pak guard... moga dia diberi balasan setimpal..

Anonymous said...

Melihat kepada karaktornya..., kelihatan terlatih dan professional. entah-entah spy Indonesia yang menyusup malaysia untuk kerja-kerja subversif

Anonymous said...

"...............bedasarkan kecekapan PDRM selama ini,semoga suspek akan segera dapat diberkas........"
Dah brapa hari dah?Jangan mimpi lah......dah balek kampung agaknya.

Anonymous said...

Kecekapan Polis malaysia hanya pada para Peimpin Pembangkang jer.. bab Jenayah nie haremmmmm .. Tembak mati pun untuk tutup bukti... Bukan benar atau bukan pasti yg di Tembak itu benar2 Jenayah..

Anonymous said...

Utk pengetahuan, rakyat Msia dah tak nak dan benci tengok muka sipembunuh ni.. Tak payah nak diwar2kan menegenai diri pembunuh ini. Apa yg rakyat Msia mahu berita dia ditangkap dan menerima hukuman bukan hal2 peribadi dia. Dah hampir 2 minggu penjenayah ni bebas tanpa dikesan. Yg cepat dikesan dan disiasat individu yg menyebarkan gambar mangsa macam penyebar gambar lebih jenayah dari penjenayah sebenar. Wahai polis, kelewatan penangkapan penjenayah ini hanya menambahkan sangkaan kami yg penjenayah ini telah terlepas ke negara asalnya.

Anonymous said...

Suspek tidak mungkin ditangkap hidup-hidup, samada ditembak mati atau dilenyapkan. Misi ini mungkin telah terlaksana. Sejarah tentu boleh berulang

Post a Comment

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"

Klik LIKE & join Abe di Facebook

Please wait..15 SecondsX

QUE ACHMAD DOT COM


KELAB BLOGGER BEN ASHAARI


GOOGLE +

NETWORKEDBLOGS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SENARAI ENTRI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CARIAN ENTRI

Loading...
Hak Cipta Que Achmad Dot Com @ 2010 (www.queachmad.com). Powered by Blogger.

Featured Posts