Sahabat Que 'Silent Readers'

[EKSKLUSIF] ARDI HAMZA TERKINI | Rakan Suspek Tembak Pegawai Bank AmBank Kini Kebimbangan

11/02/2013 05:43:00 pm

[EKSKLUSIF] ARDI HAMZA TERKINI | Rakan Suspek Tembak Pegawai Bank AmBank Kini Kebimbangan | BERIKUTAN tersebarnya laman Facebook suspek pembunuh pegawai Ambank di Subang Jaya dengan nama sebenarnya Ardi Ode Putra Katela, rupa-rupanya ada tiga orang rakan Facebooknya suspek turut bertugas sebagai pengawal keselamatan.

 
Seorang daripadanya bernama Aher Putra Wa Rumber kini dikatakan dalam kebimbangan ekoran kes melibatkan rakannya Facebooknya itu.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Dalam beberapa status yang dimuatnaik olehnya, ada status yang menyebut untuk keluar makan pun dia takut bimbang terjadi apa-apa yang tidak diingini.

Aher01
Aher02

Setakat ini, pihak polis masih belum menahan atau memberkas suspek selepas kes berkenaan berlaku 23 Oktober lepas sudah masuh hari kelima selepas kejadian itu.

Rakan suspek ini, turut bertugas sebagai pengawal keselamatan di negara ini tanpa mengetahui status sebenar adakah mengikut peraturan atau tidak seperti ditetapkan Kementerian Dalam Negeri (KDN).

Terdapat sedikit kebimbangan apabila rakan suspek yang bertugas sebagai pengawal keselamatan banyak meminati beberapa jenis laman berunsur seks seperti yang dapat dilihat melalui Facebooknya, tidakkah ia termasuk juga dalam proses tapisan yang perlu dijalankan oleh KDN?

Diharapkan pihak berkuasa menyedari perkembangan terbaru yang sudah pun tersebar di laman-laman blog di internet berkenaan identiti sebenar suspek dan juga rakan-rakannya.


sumber

You Might Also Like

1 comments

  1. Banyak lagi pengawal haram jadah- Indonesia yang bekerja di Malaysia. Harap2 pihak polis dan KDN dapat menangkap mereka sebelum terlewat...
    Masih banyak bahaya yang menunggu rakyat Malaysia.

    ReplyDelete

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com"


Search Blog QueAchmad